مقاله رابطه بین مهارت‌های تفکر انتقادی و سلامت عمومی دانشجویان


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله رابطه بین مهارت‌های تفکر انتقادی و سلامت عمومی دانشجویان دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رابطه بین مهارت‌های تفکر انتقادی و سلامت عمومی دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه بین مهارت‌های تفکر انتقادی و سلامت عمومی دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رابطه بین مهارت‌های تفکر انتقادی و سلامت عمومی دانشجویان :

تعداد صفحات :۲۱

چکیده
مقدمه: هدف اصلی مطالعه حاضر بررسی رابطه بین مهارت‌های تفکر انتقادی و سلامت عمومی دانشجویان کارشناسی دانشگاه بوعلی سینا همدان (۹۰-۸۹ ) می‌باشد .
روش شناسی : برای اجرای این تحقیق توصیفی از روش مطالعه عرضی یا سطح مقطعی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا تشکیل می‌داد که تعداد آن برابر ۸۷۵۰ بود. نمونه‌ای برابر حجم ۳۸۳ نفر به روش نمونه گیری طبقه‌ای تصادفی بر اساس جدول مورگان انتخاب گردید. ابزار گردآوری داده‌های پژوهش متشکل از دو پرسشنامه استاندارد تفکر انتقادی کالیفرنیا و پرسشنامه استاندارد سلامت روانی گلدبرگ و هیلیئرGHQ)) بود. روایی پرسشنامه‌ها به شیوه روایی محتوایی و پایایی آن بر اساس آلفای کرونباخ به ترتیب ۸۸% و ۸۹% تعیین گردید. تحلیل داده‌های تحقیق با استفاده از نرم افزار spss در دو سطح آمار توصیفی (فراوانی‌، درصد و گرایش‌های مرکزی و پراکندگی) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و تست t گروه‌های مستقل و رگرسیون چند گانه ) صورت گرفت.
یافته‌ها : میانگین تفکر انتقادی دانشجویان ۷/۶ از ۳۴ و در سطح خیلی ضعیفی قرار داشت. میانگین سلامت عمومی دانشجویان مورد بررسی ۵۲/۳۱ بود. به عبارت دیگر ۷۳ نفر (۴/۱۸) درصد دانشجویان فاقد اختلالات روانی و ۳۱۰ نفر (۶/۹۱) درصد مشکوک به اختلالات روانی بودند.
نتیجه گیری :بین مهارت‌های تفکر انتقادی و سلامت عمومی دانشجویان رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. ضریب مدل رگرسیون نشان می‌دهد بین مهارت تحلیل انتقادی و مهارت استدلال قیاسی و اختلالات روانی رابطه منفی وجود دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.