مقاله اندازه‌گیری و مقایسه توانایی‌های ادراکی ـ حرکتی دانش‌آموزان ۱۴-۷ سال شهر تهران با کودکان هم‌سن ‌و سال آمریکایی


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله اندازه‌گیری و مقایسه توانایی‌های ادراکی ـ حرکتی دانش‌آموزان ۱۴-۷ سال شهر تهران با کودکان هم‌سن ‌و سال آمریکایی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اندازه‌گیری و مقایسه توانایی‌های ادراکی ـ حرکتی دانش‌آموزان ۱۴-۷ سال شهر تهران با کودکان هم‌سن ‌و سال آمریکایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اندازه‌گیری و مقایسه توانایی‌های ادراکی ـ حرکتی دانش‌آموزان ۱۴-۷ سال شهر تهران با کودکان هم‌سن ‌و سال آمریکایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اندازه‌گیری و مقایسه توانایی‌های ادراکی ـ حرکتی دانش‌آموزان ۱۴-۷ سال شهر تهران با کودکان هم‌سن ‌و سال آمریکایی :

تعداد صفحات :۲۱

واژه ادراکی ـ حرکتی بر تعبیر و تفسیر و پاسخی که فرد به یک محرّک می‌دهد، دلالت می‌کند. تقریباً به هر آنچه ‌که فرد با آن‌ها سروکار دارد، ادراکی ـ حرکتی گفته می‌شود. تجارب حرکتی کسب‌شده در سنین اوّلیّه، پایه‌های اصلی رشد و تکامل ادراکی ـ حرکتی فرد را تشکیل می‌دهند و تحقیقات نشان داده‌ است که تجارب یادگیری‌های اوّلیّه زندگی در یادگیری‌های بعدی او، اثرِ مثبت دارند. جوامع امروزی برای درک عالی مسائل ‌شناختی و اجرای برتر اعمال در حیطه ادراکی ـ حرکتی، ارزش‌ و بهای فراوان قائل هستند. برای تسهیل در رشد توانایی‌های ادراکی، فرد باید در سال‌های اوّلیّه زندگی خود از بیشترین امکانات رویارویی با تحریکات حسّی و تجربی حرکات متنوّع برخوردار باشد. در تحقیق حاضر، توانایی‌های ادراکی ـ حرکتی دانش‌آموزان پسر ۷ تا ۱۴ساله شهر تهران، مورد بررسی قرار گرفت و نتایج آن با اطّلاعات موجود در کودکان آمریکایی مقایسه گردید. ۱۶۰ نفر از دانش‌آموزان پسر از ۴ منطقه جغرافیایی، شمال، جنوب، غرب و شرق استان تهران به‌ صورت تصادفی گزینش شدند تا نماینده‌ کلیّه دانش‌آموزان از نظر وضعیّت اقتصادی اجتماعی و فرهنگی باشند. آزمون لینکلن ـ اورزتسکی که در این بررسی از آن استفاده شد، دارای ۳۶ مادّه است که هر ۶ حرکت یا مادّه آن، یک‌ پاره‌سطح را می‌سنجد. این پاره‌سطح‌های توانایی ادراکی ـ حرکتی، شامل هماهنگی عمومی ایستا، هماهنگی عمومی پویا، هماهنگی دستی پویا، سرعت حرکت، حرکات همزمان و حرکات غیرهمزمان است. پس از اجرای مقیاس مذکور و جمع‌آوری اطّلاعات، از روش‌های آماری مناسب توصیفی برای دسته‌‌بندی آن‌ها و از آزمون t جهت مقایسه آن‌ها استفاده گردید.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.