مقاله مقایس? محتوایی مرصاد العباد نجم‌الدین رازی و حدیقه ‌الحقیق? سنایی غزنوی بر مبنای نظریه ترامتنیت


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله مقایس? محتوایی مرصاد العباد نجم‌الدین رازی و حدیقه ‌الحقیق? سنایی غزنوی بر مبنای نظریه ترامتنیت دارای ۳۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایس? محتوایی مرصاد العباد نجم‌الدین رازی و حدیقه ‌الحقیق? سنایی غزنوی بر مبنای نظریه ترامتنیت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایس? محتوایی مرصاد العباد نجم‌الدین رازی و حدیقه ‌الحقیق? سنایی غزنوی بر مبنای نظریه ترامتنیت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایس? محتوایی مرصاد العباد نجم‌الدین رازی و حدیقه ‌الحقیق? سنایی غزنوی بر مبنای نظریه ترامتنیت :

تعداد صفحات :۳۷

امروزه گسترش تحقیقات و تعمق‌های علمی در میراث گرانبهای ادبیات فارسی زمینه مناسبی را برای پی‌گیری مطالعات تطبیقی و مقایس آثار ادبی از جنبه‌های مختلف فراهم کرده است. این مقاله تلاشی است برای مقایس محتوایی دو اثر ارزش‌مند در زمین ادبیات عرفانی، یعنی حدیقه ‌الحقیق سنایی غزنوی و مرصاد العباد نجم‌الدین رازی که عمدتاً بر مبنای دیدگاه «بینامتنیت» و نیز «ترامتنیت» صورت گرفته است. ترامتنیت، که نخستین‌بار کریستوا (ده ۱۹۶۰) آن را مطرح کرد و بعدها ژرار ژنت این مفهوم را گسترش داد، دربرگیرند کلی روابط یک متن با متن‌های دیگر است و در واقع به بررسی روابط تأثیرپذیری و تأثیرگذاری دو یا چند متن متمایز می‌پردازد. در این مقاله، به نتایج مستندی از مقایسه معیارهایی مانند «نحو آغاز»، «شیو فصل‌بندی»، «استفاده از نقل‌قول‌های صریح و غیرصریح»، «مقدمه»، «پردازش مضمون»، «نوع برخورد با تصوف»، «نقد و تفسیر آثار از سوی یک‌دیگر»، و «الهام گرفتن آن‌ها از هم» بر مبنای «نظریه ترامتنیت ژنت» دست یافته‌ایم.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.