مقاله جایگاه کُناتوس در متافیزیک سیاسی اسپینوزا
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله جایگاه کُناتوس در متافیزیک سیاسی اسپینوزا دارای ۳۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله جایگاه کُناتوس در متافیزیک سیاسی اسپینوزا کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله جایگاه کُناتوس در متافیزیک سیاسی اسپینوزا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله جایگاه کُناتوس در متافیزیک سیاسی اسپینوزا :
تعداد صفحات :۳۸
چکیده اسپینوزا برجستهترین فیلسوف عصر روشنگریِ رادیکال است، به طوری که روشنگری رادیکال را همسنگ «اسپینوزیسم» خواندهاند. فلسف سیاسی اسپینوزا در امتداد سنت بزرگ جمهوریخواهی فلورانس و ونیز و در چهارچوب رئالیسم سیاسی مدرن تحلیل میشود. اساس این جمهوریخواهی یا رئالیسم سیاسی دریافتی از مدینه یا جمهوری است که بر تحلیل و ارزیابی مناسبات نیروها استوار است. بهعبارتی، محور اصلی رئالیسم سیاسی اسپینوزایی مفهوم قدرت یا «پوتنتیا» است و این فلسف سیاسیِ تمهید شده با محوریت مفهوم قدرت و ساخت کشمکشآمیز نیروهای اجتماعی، بر دستگاه متافیزیکی ویژهای تکیه دارد که انگاره یا مفهوم محوری آن کُناتوس است. بیهوده نیست که متفکری چون ژیل دلوز اخلاق اسپینوزا را رسالهای در باب قدرت میخواند. پرسشهای راهبر این پژوهش بدین شرح طرح میشوند: کُناتوس بهمثابه یکی از عناصر اصلی دستگاه متافیزیکی اسپینوزا، چه مختصاتی دارد؟ بر پای مختصات کُناتوس، اسپینوزا چگونه فلسف سیاسیای تدوین و صورتبندی کرده است؟ مدعای اصلی این مقاله آن است که تلقی خاص اسپینوزا از عنصر متافیزیکی (و البته فیزیکیِ) کُناتوس رئالیسم سیاسی وی را از سنت غالب رئالپولیتیکِ گسسته از اخلاق جدا میسازد. بر این اساس، کُناتوس صرفاً رانهای طبیعی یا عنصری مربوط به سامان روانی ـ جسمانیِ انسان نیست؛ بلکه با ساحتِ الوهی و عاطفیِ زیست بشری نیز قرین است و عناصر اخلاقیای چون شادی، عشق و دوستی را در حوز عمومی یا جمهوری مستقر میسازد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.