مقاله بررسی آموزههای ایدئولوژیک در پارهای از آثار ادبیات کودک ایران در گروههای سنی «د» و «ه»
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی آموزههای ایدئولوژیک در پارهای از آثار ادبیات کودک ایران در گروههای سنی «د» و «ه» دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی آموزههای ایدئولوژیک در پارهای از آثار ادبیات کودک ایران در گروههای سنی «د» و «ه» کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی آموزههای ایدئولوژیک در پارهای از آثار ادبیات کودک ایران در گروههای سنی «د» و «ه»،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی آموزههای ایدئولوژیک در پارهای از آثار ادبیات کودک ایران در گروههای سنی «د» و «ه» :
تعداد صفحات :۳۳
در این پژوهش سعی شده است عقاید، نگرشها، و ایدئولوژیهایی بررسی شود که نویسندگان از طریق کتابهای خود به کودکان و نوجوانان منتقل میکنند. از اینرو، تلاش شده است مشخص شود مفاهیم، عقاید، نگرشها و ایدئولوژیهای موجود در کتابهای دینی کودکان و نوجوانان کدامند؟ و این ایدئولوژیها و مفاهیم از طریق چه ساختارهای زبانی در کتابهای کودکان بیان و به آنها منتقل میشوند؟ در این پژوهش از رویکرد تامپسون (۱۹۹۰) استفاده شده است که پنج روش کلی عملکرد ایدئولوژی ـ مشروعسازی، پنهانسازی، یکیسازی، پراکندهسازی، و چیزوارگی ـ به همراه تعدادی راهبرد ترسیم نمادین متناسب با آنها را بیان میکند. همچنین برای تحلیل ساختارها در متون از مفاهیم مطرحشده در دستور نقشگرای هلیدی نیز بهره گرفته شده است. نمون بررسیشده شش داستان مربوط به گروههای سنی «د» و «ه» است که جزو داستانهای دینی محسوب میشوند. روش پژوهش توصیفی ـ تحلیلی است. ازجمله یافتههای این نوشتار این است که نویسندگان در کتابهای بررسیشده، برای بیان و آموزش مفاهیم دینی و معنوی، گاهی از روایتسازی و بیان روایی و داستانی و گاهی از عقلانیسازی و آوردن مجموعهای از دلایل عینی و مشاهدهپذیر برای بیان این مسائل استفاده کردهاند؛ آنها همچنین از راهبردهای افتراق و همگانیسازی نیز بهره بردهاند. مسائلی چون عقوبت گناه و مجازات، به علت ناخوشایند و منفیبودن، با راهبرد مجهولسازی بیان شدهاند و گاهی نیز از حسن تعبیر و استعاره و پنهانسازی برای بیان مسائل دردناک استفاده شده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.