مقاله بررسی و نقد مطالعات برنامه درسی آموزش زبان عربی به غیرعرب ‌زبان‌ها؛ مطالعه موردی کتاب «المرجع فی مناهج تعلیم اللغه العربیه للناطقین بلغات أخری»


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی و نقد مطالعات برنامه درسی آموزش زبان عربی به غیرعرب ‌زبان‌ها؛ مطالعه موردی کتاب «المرجع فی مناهج تعلیم اللغه العربیه للناطقین بلغات أخری» دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی و نقد مطالعات برنامه درسی آموزش زبان عربی به غیرعرب ‌زبان‌ها؛ مطالعه موردی کتاب «المرجع فی مناهج تعلیم اللغه العربیه للناطقین بلغات أخری»  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی و نقد مطالعات برنامه درسی آموزش زبان عربی به غیرعرب ‌زبان‌ها؛ مطالعه موردی کتاب «المرجع فی مناهج تعلیم اللغه العربیه للناطقین بلغات أخری»،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی و نقد مطالعات برنامه درسی آموزش زبان عربی به غیرعرب ‌زبان‌ها؛ مطالعه موردی کتاب «المرجع فی مناهج تعلیم اللغه العربیه للناطقین بلغات أخری» :

تعداد صفحات :۲۵

چکیده
مطالعات برنامه ریزی درسی در آموزش زبان عربی در ایران برخلاف کشورهای عربی بسیار اندک و انگشت شمار است. کتاب« المرجع فی مناهج تعلیم اللغه العربیه للناطقین بلغات أخری» از مهمترین کتاب­های این حوزه در کشورهای عربی است که این پژوهش برآن است به نقد و بررسی این کتاب بپردازد. روش پژوهش به این صورت است که تلاش خواهد شد نقاط قوت و ضعف شکلی و محتوایی اثر تبیین شود. در بررسی محتوایی، مباحث مطرح شده در کتاب با کتاب­های برنامه ریزی درسی بویژه در زبان انگلیسی مقایسه می­شود.
نتایج پژوهش نشان می­دهد که دیدگاه نویسندگان در این کتاب یک دیدگاه فرهنگی است و در واقع نویسندگان توانسته­اند از طریق بومی­سازی نظریات و رویکردهای غربی در برنامه درسی، آنها را در یک چهارچوب اسلامی عربی برای آموزش زبان عربی به غیر عرب­زبان­ها ارائه دهند. از جمله نارسایی­های محتوایی این اثر فقدان بحث و بررسی عنصر مهم«نیازسنجی» در برنامه درسی و نپرداختن به مباحث مهمی مثل روش­های تربیت معلمان و ارزیابی و ارتقاء عملکرد آنان است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.