مقاله سنجش میزان کارایی زیرگذرهای شهری در راستای پایداری – مورد پژوهی: زیرگذر چهار راه ولیعصر، تهران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله سنجش میزان کارایی زیرگذرهای شهری در راستای پایداری – مورد پژوهی: زیرگذر چهار راه ولیعصر، تهران دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله سنجش میزان کارایی زیرگذرهای شهری در راستای پایداری – مورد پژوهی: زیرگذر چهار راه ولیعصر، تهران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سنجش میزان کارایی زیرگذرهای شهری در راستای پایداری – مورد پژوهی: زیرگذر چهار راه ولیعصر، تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله سنجش میزان کارایی زیرگذرهای شهری در راستای پایداری – مورد پژوهی: زیرگذر چهار راه ولیعصر، تهران :
تعداد صفحات :۲۲
مقدمه و هدف پژوهش: رشد روزافزون شهرنشینی و ظهور فضای کلانشهری اغلب جریانهای اقتصادی و اجتماعی بین المللی و ملی را متوجه این فضاها نموده است. این رشد علاوه بر بازدهیهای اقتصادی و نقاط مثبت آن باعث به وجود آمدن مشکلات متعددی از جمله در حوزه حمل و نقل و ترافیک شدهاست. یکی از راهحلهایی که محققان شهری در پاسخگویی به مشکلات پیش آمده پیشنهاد دادهاند، احداث زیرگذرهای شهری است. در چند سال گذشته نیز در محدوده چهار راه ولیعصر تهران مشکلات ناشی از رفت و آمد و ازدحام سواره و پیاده به بالاترین میزان خود رسید به گونهای که ترافیک و دسترسیها را با مشکل روبرو ساخت. در واقع، ساخت زیرگذر چهارراه ولیعصر، پاسخی به مشکلات به وجود آمده بود. این پژوهش نیز با هدف سنجش میزان کارایی زیرگذر چهار راه ولیعصر و ارتباط آن با پایداری تدوین شده است.
روش پژوهش: روش پژوهش بصورت توصیفی-تحلیلی و از لحاظ هدف کاربردی-توسعهای میباشد. دادهها به دو صورت کتابخانهای و میدانی (پرسشنامه) گردآوری شدهاند. اطلاعات پرسشنامه وارد نرم افزار spss شده و در تحلیل آن علاوه بر آمار توصیفی، از آزمونهای آماری پیرسون و تحلیل واریانس استفاده شده است.
یافتهها: نتایج پژوهش حاکی از آن است که میزان کارایی زیرگذر چهار راه ولیعصر بالاتر از حد متوسط است.در هفت شاخص مطرح شده، میانگینها بالاتر از ۳ میباشد و بیشترین میانگین مربوط به ایمنی و امنیت با مقدار ۳.۸ میباشد. در ادامه ارتباط میان کارایی و پایداری با ضریب ۰.۳۹۵ مثبت و معنیدار بدست آمده است. همچنین بر اساس جدول آنالیز واریانس، رابطه رگرسیونی بین شاخصهای کارایی و پایداری وجود دارد. زیرا p- مقدار از ۰۵/۰ کمتر است.
نتیجه گیری: زیرگذر چهار راه ولیعصر را میتوان به عنوان یک پروژه موفق شهری محسوب نمود هر چند با کاستیهایی همراه است و شاید مهمترین چالش این باشد که چرا باید شهروندان از زیرزمین عبور کنند و خودروها از بالای زمین؟. اما بهناچار این پروژه در پاسخ به مشکلات بوجود آمده احداث شده است و تاکنون نسبتا موفق عمل کرده است. در نهایت نیز جهت کارایی بیشتر پیشنهاداتی مانند ایجاد بالابرهای مجهزتر برای استفاده معلولان و گروههای خاص جهت افزایش کارایی زیرگذر چهار راه ولیعصر پیشنهاد شده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.