مقاله چالشها و موانع ترغیب دانشآموختگان رشتهی کتابداری و اطلاعرسانی به ایجاد کارآفرینی و اشتغالزایی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله چالشها و موانع ترغیب دانشآموختگان رشتهی کتابداری و اطلاعرسانی به ایجاد کارآفرینی و اشتغالزایی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله چالشها و موانع ترغیب دانشآموختگان رشتهی کتابداری و اطلاعرسانی به ایجاد کارآفرینی و اشتغالزایی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله چالشها و موانع ترغیب دانشآموختگان رشتهی کتابداری و اطلاعرسانی به ایجاد کارآفرینی و اشتغالزایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله چالشها و موانع ترغیب دانشآموختگان رشتهی کتابداری و اطلاعرسانی به ایجاد کارآفرینی و اشتغالزایی :
تعداد صفحات :۲۱
هدف: هدف از پژوهش حاضر، شناسایی چالشها و موانع ترغیب دانشآموختگان رشتهی کتابداری و اطلاعرسانی به ایجاد کارآفرینی و اشتغالزایی است. روششناسی: پژوهش از نوع کاربردی بوده و به روش پیمایشی توصیفی انجام شده است.جامعهی آماری این پژوهش ۱۵۰ نفر از دانشآموختگان کتابداری و اطلاعرسانی (شاغل یا غیر شاغل) دانشگاههای تحت پوشش وزارت علوم و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی بودند که بر اساس نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. پس از جمعآوری پرسشنامهها، تعداد ۱۲۲ پرسشنامه عودت داده شد. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامهی محققساخته است.به منظور مشخصکردن وضعیت دادهها از آزمون نسبت دوجملهای و برای رتبهبندی عوامل موثر بر عدم کارآفرینی از آزمون فریدمن استفاده شد. یافتهها: مهمترین مانع ترغیب دانشآموختگان کتابداری و اطلاعرسانی به ایجاد کارآفرینی و اشتغالزایی نبود آموزش مناسب جهت کسب درآمد از مهارتهای حرفهای است. همچنین، نبود نهادهای حمایتی رسمی و غیررسمی مناسب، کماثرترین عامل عدم کارآفرینی است. نتیجهگیری: نتایج پژوهش نشان میدهد که سرفصلهای آموزشی باید مورد بازنگری قرار گیرد، واحد کارآفرینی به واحدهای درسی رشتهی کتابداری و اطلاعرسانی اضافه شود، دروس تخصصی از حالت نظری صرف خارج شده و دانشجویان با جنبههای عملی و کاربردی دروس نیز آشنا شوند. همچنین، آموزشهای مناسبی باید در زمینهی کسب مهارتهای کارآفرینی ارائه شود تا دیدگاه دانشجویان رشته نسبت به ماهیت آن تغییر یابد. اساتید و صاحبنظران رشته باید دانشجویان را با مفاهیم نوینی همچون جامعهی اطلاعاتی، سازمان یادگیرنده، اقتصاد دانشمحور و غیره آشنا کرده و اهمیت این مفاهیم و نقش کاربردی آنها را در همهی جنبههای زندگی، از جمله درآمدزایی و ایجاد کسب و کار به دانشجویان ارائه کنند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.