مقاله سنجش اضطراب کتابخانهای دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه قم بر اساس مقیاس اضطراب کتابخانهای باستیک
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله سنجش اضطراب کتابخانهای دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه قم بر اساس مقیاس اضطراب کتابخانهای باستیک دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله سنجش اضطراب کتابخانهای دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه قم بر اساس مقیاس اضطراب کتابخانهای باستیک کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سنجش اضطراب کتابخانهای دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه قم بر اساس مقیاس اضطراب کتابخانهای باستیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله سنجش اضطراب کتابخانهای دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه قم بر اساس مقیاس اضطراب کتابخانهای باستیک :
تعداد صفحات :۲۱
مقدمه: پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان اضطراب کتابخانهای دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه قم و بررسی آن با متغیرهای جنسیت، مقطع (کارشناسی و کارشناسی ارشد)، رشته (کتابداری و غیر کتابداری) و استفاده یا عدم استفاده از کتابخانه قبل از ورود به دانشگاه پرداخته است.
روش: روش پژوهش حاضر پیمایشی تحلیلی است. نمونه پژوهش شامل ۲۲۵ نفر از دانشجویان و ابزار مورد استفاده نسخه اصلاحشدهای از مقیاس اضطراب کتابخانهای باستیک شامل ۳۵ گزاره است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از جدول توزیع فراوانی و آزمون تی مستقل استفاده شده است.
یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد که میانگین کلی اضطراب در نمونه پژوهش ۷۶/۸۸ است. نتایج حاصل از آزمونتی مستقل نشان داد که میانگین اضطراب کتابخانهای در زنان بیشتر از مردان و در دانشجویان رشتههای غیر کتابداری بیشتر از کتابداری است. اما،در افرادی که قبل از ورود به دانشگاه از کتابخانه استفاده میکرده و آنان که استفاده نمیکردهاند، اختلاف معناداری وجود نداشت. این اختلاف در پایههای تحصیلی مختلف دانشجویان یکسان بود.بهعلاوه، این معناداری تنها مربوط به موانع فیزیکیبود و در سایر عوامل مؤثر بر اضطراب کتابخانهای اختلاف معناداری مشاهده نشد.
نتیجهگیری: اهمیت مطالعه اضطراب کتابخانهای به خصوص در مورد دانشجویان بر این امر استوار است که چون این افراد جهت انتخاب موضوع، جمعآوری اطلاعات و پیشینه پژوهش پایاننامههای خود و انجام تکالیف درسی نیازمند استفاده از کتابخانه هستند، اضطراب کتابخانهای میتواند تأثیر منفی بر عملکرد تحصیلی و کمیت و کیفیت تولیدات علمی آنان داشته باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.