مقاله اعتباربخش ی خ دمات بهداشتی و درمانی (نهادی مستقل اما وابسته به دولت)


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله اعتباربخش ی خ دمات بهداشتی و درمانی (نهادی مستقل اما وابسته به دولت) دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اعتباربخش ی خ دمات بهداشتی و درمانی (نهادی مستقل اما وابسته به دولت)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اعتباربخش ی خ دمات بهداشتی و درمانی (نهادی مستقل اما وابسته به دولت)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اعتباربخش ی خ دمات بهداشتی و درمانی (نهادی مستقل اما وابسته به دولت) :

تعداد صفحات:۲۹

چکیده:

از آنجا که کیفیت ارائه خدمات در هر سیستم ( اعم از بهداشتی و درمانی صنعتی یا خدمات ی و غیره ) وابسته به کارایی خدمات ارائه شده و مدیریت در آن سیستم است , اثر بخشی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی موضوعی است که از دیرباز مورد علاقه مسئولین و دست اندرکاران حکومتی , درکشور های مختلف بوده است . ولی همچنان که ارائه خدمات بهداشتی درمانی فرآیندی پیچیده است اثبات کارایی و اثربخشی ان نیز پیچیده است . و نیاز به یک فرایند دقیق ارزیابی دارد. ارزیابی فر آیندی سیستمیک است که در طی آن پس از جمع آوری اطلاعات ، تحلیل و تفسیری در زمینه اطلاعات مذکور ارائه می گردد. به عبارت دیگر , ارزیابی در اصطلاح معمول آن فرآیندی است که منجر به قضاوت یا ارائه توص یه در زمینه کیفیت آن واحد می شود . متداولترین روش, ارزیابی نسبت به هدف های از پیش تعیین شده است. این که آیا هدف های مورد نظر تحقق یافته و یا به چه میزان تحقق یافته است. ارائه خدمات درمانی در بیمارستانها نقش مهمی در تأمین و ارتقای سلامت جامعه و پیش گیری و کاهش از عوارض بیماریها ایفا می کند . از طرف دیگر سیستم بیمه گر می تواند نقش کلیدی در تحقق این هدف والا ایفا نماید . در هر حال سیستم کارآمدی برای توجه به کیفیت و خدمات و رتبه بندی کیفی در نظامهای بیمارستانی ضرورت دارد .نظام پرداخت به بیمارستانها در مقابل عملکرد ، از یک الگو و اولویت خاصی برخوردار نبوده و در نتیجه بیمارستانها انگیزه ای برای بهبود عملکرد خود پیدا نمی کنند و این برخورد ، نارضایتی بیمارستانها و به تبع آن عدم پذیرش مطلوب بیمه شدگان را همراه دارد. بطور کلی اعتبار بخشی با ایجاد انگیزه برای رقابت ، تعیین شاخصهای کمی کیفیت و ارایه الگوی مناسب برای ارتقای عملکرد ضعیف ، میتواند در ارتقای کیفیت نقش مهمی ایفا کند. در حقیقت ارتقای کیفیت در بطن هر فرایند نهفته است و هیچ کس از صاحبان فرایند به بهبود آن اولی نیست . پرداختن به مفاهیم کلیدی همچون استاندارد و معیار میتواند با تبیین مسیر ارتقای کیفیت زمینه رقابت سالم در ارایه خدمات بهینه را فراهم آورد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.