مقاله اولویت‌های سیاستی جهت کاهش مرگ و میر ترافیکی مبتنی بر سناریو پردازی در افق ۱۴۰۴


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله اولویت‌های سیاستی جهت کاهش مرگ و میر ترافیکی مبتنی بر سناریو پردازی در افق ۱۴۰۴ دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اولویت‌های سیاستی جهت کاهش مرگ و میر ترافیکی مبتنی بر سناریو پردازی در افق ۱۴۰۴  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اولویت‌های سیاستی جهت کاهش مرگ و میر ترافیکی مبتنی بر سناریو پردازی در افق ۱۴۰۴،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اولویت‌های سیاستی جهت کاهش مرگ و میر ترافیکی مبتنی بر سناریو پردازی در افق ۱۴۰۴ :

تعداد صفحات :۲۴

مرگ و میر ترافیکی یکی از چالش‌های اصلی نظام سلامت در ایران است و اولویت‌‌‌‌بندی سیاست‌های اصلاحی مبتنی بر ‌آینده‌نگری، از ضروریات ‌برنامه‌ریزی بلند مدت می‌باشد. این مقاله، با هدف تعیین اولویت‌های سیاستی در افق ۱۰ ساله با بهره‌گیری از سناریوهای آینده مرگ و میر ترافیکی تدوین شده است. بدین منظور در گام اول، با مطالعه کتابخانه‌ای و مصاحبه با صاحب‌نظران، روند تاریخی مسئله بدست آمده، سپس، عوامل موثر بر مسئله، با استفاده از مدل لایه‌های واقعیت جوزف وروس، در سه سطح احصاء شده و به کمک روش تحلیل اثرات متقابل، دسته‌بندی و تفکیک شده است. خروجی این روش، امکان سناریوپردازی، سیاست‌گذاری و ارزیابی را فراهم می‌کند. فرایند سناریوپردازی با سه عدم قطعیت اصلی در سه سطح شامل، نظام ارزشی و گفتمانی (سطح جهان‌بینی)، قوانین (سطح ساختارها) و شرایط اقتصادی (سطح روندها)، منجر به شکل‌گیری هشت فضای سناریویی اصلی شد که مبتنی بر نظر خبرگان از میان این سناریوها، ۴ سناریوی باورپذیر انتخاب شدند. سپس، سیاست‌های کاهش مرگ و میر ترافیکی بر اساس اسناد بالادستی و ماتریس‌هادون، تدوین شدند و به محک سناریوهای منتخب گذاشته شدند. فرایند ارزیابی، با در نظر گرفتن سه معیار اصلی شامل عدالت اجتماعی، محدودیت‌های مالی و تقدم پیشگیری بر درمان، صورت گرفت. در نهایت، سیاست آموزش و فرهنگ‌سازی (اولویت اول)، تشدید قوانین تنبیهی و جرائم و وضع قوانین تشویقی (اولویت دوم) و افزایش نظارت و کنترل پلیس با مشارکت حداکثری مردم (اولویت سوم)، بعنوان سیاست‌های پایدار جهت کاهش مرگ و میر ترافیکی، تعیین شدند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.