مقاله آیندهپژوهی تجاریشدن آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران؛ ضرورت یا الزام!
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله آیندهپژوهی تجاریشدن آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران؛ ضرورت یا الزام! دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله آیندهپژوهی تجاریشدن آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران؛ ضرورت یا الزام! کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله آیندهپژوهی تجاریشدن آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران؛ ضرورت یا الزام!،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله آیندهپژوهی تجاریشدن آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران؛ ضرورت یا الزام! :
تعداد صفحات :۲۴
جهان آینده، واقعیتهای اجتماعی و اقتصادی متفاوت و گوناگونی را به همراه خواهد داشت. رشد جمعیت کشورهای در حال توسعه باعث میشود که منابع اعتباری و بودجه کشور بین افراد بیشتری تقسیم شود. تقاضاهای افراد نیز افزایش مییابد و آنچه که متعاقب آن پیش میآید، افزایش قیمت در زمینههای معیشت، درمان، امنیت ، آموزش، حمل و نقل و غیره است. حوزه آموزش درسراسر جهان نیز مشمول این واقعیت میشود. دانشگاه به عنوان نهاد آموزش عالی یک واقعیت در حال تغییر است. علیرغم افزایش چشمگیر تعداد دانشجویان متقاضی در این بخش ، تامین و اختصاص بودجه به دانشگاهها افزایش چشمگیری نیافته است. از سوی دیگر ماهیت جامعه دانشجویی هم در حال تغییر است و علاوه بر روندهای معمول، دانشجویان بیشتری از گروه سنی میانسالی در این فرایند وارد میشوند. این دانشجویان بعلت وضعیت خانوادگی و معیشتی، نیاز اجتماعی و شغلی، زمان پاسخگویی به تقاضا و فاصله جغرافیایی، نیازهای متفاوتی دارند که این نیازها، ساختار آموزش و شیوه اعمال آنرا تحت تاثیر قرار میدهد. آموزش عالی و دانشگاههایی که بصورت فعال و حرفه ای در این تغییر اجتناب ناپذیر وارد نشوند و آیندهپژوهی و برنامهریزی علمی برای رویارویی با این واقعیت نداشته باشند، در آینده سهم بازار را از دست خواهند داد. نشانههایی دیده میشود که دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و بخش خصوصی برای تجاریسازی آموزش عالی و سود بردن از این فرصت جدید سهیم خواهند شد. ضرورت و تقاضای یادگیری مداوم و همیشگی برای دانشگاه، فرصت و ظرفیت بزرگ سودآوری و به تبع آن صرفه اقتصادی را فراهم خواهد آورد. تجاریشدن آموزش عالی در کشور با عدمقطعیتهای مهم و چالش برانگیزی روبرو است. آیندهپژوهی تجاریشدن آموزش عالی می تواند با بررسی گذشته، تغییرات، روندها، نشانگرها، پدیدههای نوظهور، پیشرانهای اصلی مرتبط را شناسایی نموده و سناریوهای آیندههای بدیل تجاریشدن آموزش عالی در ایران را در مواجهه فعال با عدمقطعیت اصلی پیشرانهای محیطی معرفی نماید.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.