مقاله ارائه یک مدل برای تعیین حجم کاری اعضای هیات علمی در نظام آموزش عالی کشور


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله ارائه یک مدل برای تعیین حجم کاری اعضای هیات علمی در نظام آموزش عالی کشور دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارائه یک مدل برای تعیین حجم کاری اعضای هیات علمی در نظام آموزش عالی کشور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارائه یک مدل برای تعیین حجم کاری اعضای هیات علمی در نظام آموزش عالی کشور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارائه یک مدل برای تعیین حجم کاری اعضای هیات علمی در نظام آموزش عالی کشور :

تعداد صفحات :۳۳

تعیین حجم کاری اعضای هیات علمی به عنوان ابزاری برای برآورد واقعی حجم کاری استاندارد با استفاده از شاخص های علمی می باشد . هدف غایی این تحقیق ، ارائه مدل برای سامان بخشی به فعالیت های اعضای هیات علمی باتوجه به رسالت و وظایف آنان می باشد که تاکنون نسبت به آن توجه کافی به عمل نیامده است .حدود و ثغور تعیین حخم کاری در این سند شامل مؤلفه های کلان می باشد و به جزئیاتی همچون تعیین ساعات و هزینه ها نمی پردازد و این امر، مستلزم تدوین آیین نامه هایی و با توجه به مؤلفه های مکتسبه پس از کسب روایی و اعتبار می باشد. در این تحقیق وظایف هیات علمی در قالب ۷ مؤلفه و ۱۳۹ شاخص تعیین گردیده است . نتایج حاصل از تحلیل عاملی نشان می دهد که از ۷ مؤلفه تدریس و آموزش ، غنی سازی شغلی ، پژوهش ، مشاوره و خدمات علمی داخل و خارج دانشگاه و پاسخگویی به انتظارات جامعه ، فعالیت مدیریتی و اداری ، رشد حرفه ای و شخصی ، نوآوری و آینده پژوهی تنها یک مؤلفه حاصل گرید که سهم هر مؤلفه در ایجاد مؤلفه جدید به شرحی که می آید طبقه بندی گردید: مشاوره و خدمات داخل و خارج دانشگاه و پاسخگویی به انتظارات جامعه (۳۵۶/۰)، فعالیت مدیریتی اجرایی اداری (۷۳۳/۰)، رشد حرفه ای و شخصی (۷۵۹/۰)، غنی سازی شغلی (۷۶۰/۰)، تدریس و آموزش (۸۲۰/۰) و نوآوری و آینده پژوهی (۸۴۴/۰). براساس نتایج آزمون فریدمن ، رتبه میانگین هر مؤلفه به شرح زیر در اولویت قرار گرفت : نوآوری و آینده پژوهی (۱/۵) از (۷) در مقیاس هفت درجه ای لیکرت ، تدریس و آموزش (۸/۴)، غنی سازی شغلی (۳۴/۴)، رشد حرفه ای و شخصی (۱۵/۴)، پژوهش (۴۳/۳) ، فعالیت مدیریتی ، اجرایی و اداری (۲۲/۳) و مشاوره و خدمات علمی داخل و خارج دانشگاه وپاسخگویی به انتظارات جامعه (۹۶/۲). در این تحقیق ، اهمیت و اولویت شاخص ها و مؤلفه های حجم کاری تعیین شد. اعضای هیات علمی ، به فعالیت نوآوری و آینده پژوهی ، بیشترین اهمیت و به فعالیت مشاوره و خدمات علمی داخل و خارج دانشگاه و پاسخگویی به انتظارات جامعه ، کمترین اهمیت را می دهند. مدل پیشنهادی حاصل از نتایج تحقیق ، یک مدل تعاملی مبتنی بر حجم کاری اعضای هیات علمی می باشد که درآن ، حجم کاری اعضای هیات علمی تبیین و شفاف گردیده است .این مدل به عنوان ایجاد تحولی نو در آموزش عالی است که در صورت به کارگیری ، نتایج مثبتی در پی خواهد داشت.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.