مقاله بررسی شیوه گزینش دانشجو در کشور به منظور ارائه مدل بهینه


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی شیوه گزینش دانشجو در کشور به منظور ارائه مدل بهینه دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی شیوه گزینش دانشجو در کشور به منظور ارائه مدل بهینه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی شیوه گزینش دانشجو در کشور به منظور ارائه مدل بهینه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی شیوه گزینش دانشجو در کشور به منظور ارائه مدل بهینه :

تعداد صفحات :۲۶

رشد بی وقف دانش و تکنولوژی در جهان فرا مدرن کنونی و گستردگی دامن آن، کشورهای درحال توسعه را ملزم به سرمایه گذاریبلند مدت در تربیت و پرورش افرادی شایسته و توانمند نموده است که بنیادهای علمی جامعه را قوام بخشند و به ارتقاء علمی وتکنولوژیک کشور همت گمارند. از آنجاییکه درستی طی مسیر و همسو بودن نحوه عملکرد اجزاء نظام آموزشی با این آرمان اهمیتمیسر نمی باشد. لذا پژوهشگر ضمن « ارزشیابی » و « سنجش » «، آزمودن » بسیار زیادی دارد، تدقیق این امر و بررسی صحت آن جز بابررسی مساله ارزشیابی در نظام تعلیم وتربیت با تمرکز بحث بر اتمام دور تحصیلات متوسطه و ورود به دوره تحصیلات عالی، مبادرتبه اجرای پژوهشی با هدف رسیدن به الگویی ایده آل در سنجش و گزینش بهینه افراد مستعد و توانمند جامعه برای ورود به دورآموزش عالی نموده است. در این راستا، تعیین مولفه های اصلی گزینش دانشجو، ارائه مدل مناسب پیشنهادی و توصیف ساختار آن بهعنوان راهکاری استراتژیک در بهبودبخشی نظام گزینش دانشجو مورد توجه قرار گرفته است. پژوهشگر با استفاده از مرور ادبیاتمربوطه و مطالع تطبیقی کشورهای منتخب (ژاپن، ایالات متحد آمریکا، استرالیا، انگلستان و فرانسه) به روش توصیفی – پیمایشی،مدلی مشتمل بر چهار مولف اصلی (فلسفه، اهداف، مراحل اجرایی، ارزشیابی و بازخورد) و تعدادی مؤلف فرعی تدوین نموده است. مدلتدوین شده با استفاده از پرسشنام های با مقیاس ۷ درجه ای لیکرت در معرض ارزیابی متخصصان و صاحبنظران قرار گرفت. نمونآماری برای پرسشنام بررسی مدل پیشنهادی را اعضای هیأت علمی دانشگاهها، مدیران و کارشناسان ارشد سازمان سنجش و آموزش کشور و مدیران و کارشناسان ستادی وزارت آموزش وپرورش (n=5) تشکیل دادند.اهم نتایج حاصل از اجرای پرسشنامه حاکی از تائید صاحبنظران و متخصصان با توافق بالا (میانگین ۵/۹۱ از ۷) از مدل پیشنهادی می باشد. بدین ترتیب که اعضای نمون آماری در کل با فلسف مدل ( ۹۰ درصد )، اهداف مدل ( ۸۰ درصد)، مراحل اجرایی ( ۸۰ درصد)و نظام ارزشیابی و بازخورد مدل ( ۹۰ درصد) موافق بوده و آن را تائید کرده اند.در پایان، توصیه ها و پیشنهادهایی جهت اجرای مدل نظام پذیرش دانشجو در کشور ارائه گردید

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.