مقاله بررسی رابطه رهبری اخلاقی مدیران مدارس با کیفیت زندگی کاری معلمان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی رابطه رهبری اخلاقی مدیران مدارس با کیفیت زندگی کاری معلمان دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی رابطه رهبری اخلاقی مدیران مدارس با کیفیت زندگی کاری معلمان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رابطه رهبری اخلاقی مدیران مدارس با کیفیت زندگی کاری معلمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی رابطه رهبری اخلاقی مدیران مدارس با کیفیت زندگی کاری معلمان :
تعداد صفحات :۲۴
مقدمه و هدف پژوهش: هدف اصلی در این پژوهش بررسی رابطه رهبری اخلاقی مدیران با کیفیت زندگی کاری از دیدگاه معلمان آموزش و پرورش منطقه ۱۰ شهر تهران است. روش پژوهش: روش تحقیق حاضر توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه معلمان زن و مرد منطقه ۱۰ آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصیلی ۹۵ – ۹۴ میباشد که شامل ۶۲۵ نفر بوده است. بر طبق جدول مورگان، حجم نمونه بدست آمده ۲۳۵ نفر بوده است که تمامی این افراد به سوالات پرسشنامه پاسخ دادند. از روش تصادفی ساده برای نمونهگیری استفاده شده است. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه استاندارد کیفیت زندگی کاری والتون (۱۹۸۸) و رهبری اخلاقی عمادیفر (۱۳۸۸) استفاده شده است که برای تأیید پایایی آن از آلفای کرونباخ استفاده شده که آلفای کرونباخ برای کیفیت زندگی کاری و رهبری اخلاقی مدیران به ترتیب ۹۲۱/۰ و ۸۷۹/۰ بدست آمده است. در بخش آمار استنباطی با استفاده از آزمونهای ضریب همبستگی پیرسون، تی تک نمونهای و رگرسیون به سوالات تحقیق پاسخ داده شده است. یافتهها: نتایج حاصل از پژوهش نشان داد از دیدگاه معلمان، رهبری اخلاقی مدیران کمی از حد متوسط بالاتر است اما کیفیت زندگی کاری از حد متوسط کمتر میباشد. علاوه بر این، نگرش معلمان نسبت به اخلاقی بودن سبک رهبری مدیرشان رابطه مثبت و معناداری با کیفیت زندگی کاری آنان دارد. نتایج به دست آمده از تحلیل رگرسیون نیز بیانگر این است که از میان متغیرهایی که وارد معادله رگرسیونی شدهاند، فقط متغیر اعتماد در مدل نهایی باقی مانده است که این متغیر در کل ۵/۳۱ درصد از تغییرات متغیر وابسته (کیفیت زندگی کاری) را تبیین میکند. نتیجهگیری: مدیران به عنوان رهبران آموزشی باید با برنامهریزی مناسب و مستمر و رفتار ترغیبی سعی نمایند تواناییها و استعدادهای نهفته کارکنان را کشف نمایند. این رهبران میتوانند با ارتقای کیفیت زندگی کاری در بین معلمان موجب خلق ایدههای نو، یادگیری مشارکتی، افزایش جو تفاهم، ارتقای سطح دانش حرفهای، به روز شدن علم و در نهایت پیشرفت مدرسه شوند
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.