مقاله بررسی تحول بازنمایی جنگ در آثار سینمایی دفاع مقدس (با تأکید بر آثار رسول ملاقلیپور)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی تحول بازنمایی جنگ در آثار سینمایی دفاع مقدس (با تأکید بر آثار رسول ملاقلیپور) دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی تحول بازنمایی جنگ در آثار سینمایی دفاع مقدس (با تأکید بر آثار رسول ملاقلیپور) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تحول بازنمایی جنگ در آثار سینمایی دفاع مقدس (با تأکید بر آثار رسول ملاقلیپور)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی تحول بازنمایی جنگ در آثار سینمایی دفاع مقدس (با تأکید بر آثار رسول ملاقلیپور) :
تعداد صفحات :۲۲
مقدمه و هدف پژوهش: رسانهها و وسایل ارتباطات جمعی در این عصر بهصورت اشکال نوینی، توسعهیافته و بسیاری از تحولات جامعه بشری را تحتالشعاع قرار دادهاند. با توجه گسترش و تأثیرگذاری رسانهها، این پژوهش با تکیه بر صنعت سینما بهویژه سینمای دفاع مقدس تلاش کرد تحول بازنمایی جنگ در سینمای دفاع مقدس با تأکید بر آثار رسول ملاقلیپور با بهرهمندی از نظریه بازنمایی و دیدگاههای استوارت هال، چگونگی بازنمایی جنگ در سه دوره جنگ، بازسازی و اصلاحات را مورد مطالعه قرار دهد.
روش پژوهش: روش تحقیق به لحاظ استراتژی، توصیفی، به لحاظ مسیر اجرا، تحلیل محتوا، به لحاظ دوره زمانی مورد بررسی، طولی، به لحاظ زمان مورد بررسی، گذشتهنگر، از نظر ماهیت و هدف، بنیادی و از نظر جمعآوری دادهها، کمی است و جامعه آماری پژوهش شامل تمام فیلمهای سینمایی (۱۵ فیلم) ساخته شده توسط ملاقلیپور میباشد که سه فیلم افق، هیوا و مزرعه پدری بهعنوان حجم نمونه انتخاب گردید.
یافتهها: یافتههای تحقیق حاکی از آن است که فیلم افق که دوره جنگ را نمایندگی میکند، شهادتطلبی و حضور در جبهه بهصورت داوطلبانه و بازنمایی دشمن در مقام شر و باطل و نیروی ایرانی بهعنوان خیر و حق از دغدغههای کارگردان بوده است. فیلم هیوا که مربوط به دوره بازسازی میباشد، به مباحث اجتماعی، واقعیات تلخ بعد از جنگ و مروری بر جنگ از زاویه انتقادی و عدم همدلی و خودسری برخی از سربازان را به تصویر میکشد و در نهایت فیلم مزرعه پدری که دوره اصلاحات را نمایندگی میکند اشاره به اعتراضات و ناخرسندیهای اجتماعی از جنگ را نشان میدهد.
نتیجهگیری: کارگردان تلاش کرده است متناسب با فضا و شرایط اجتماعی هر دوره به بازنمایی رویدادها و وقایع سه دوره جنگ، بازسازی و اصلاحات، متناسب با زمان ساخت فیلمها بپردازد که یافتههای برآمده از تحقیق، این امر را بهخوبی نمایان میسازد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.