مقاله روش شناسی رتبه بندی های بین المللی دانشگاه ها
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله روش شناسی رتبه بندی های بین المللی دانشگاه ها دارای ۴۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله روش شناسی رتبه بندی های بین المللی دانشگاه ها کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله روش شناسی رتبه بندی های بین المللی دانشگاه ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله روش شناسی رتبه بندی های بین المللی دانشگاه ها :
تعداد صفحات :۴۶
رتبهبندی بینالمللی دانشگاهها از سال ۲۰۰۳ با آغاز به کار رتبهبندی شانگهای (ARWU) کلید خورد. ذینفعان مختلف از جمله مسئولین آموزش عالی در مواجهه با تنوع شاخصها و روششناسیهای رتبهبندیها، لازم است تفسیر صحیحی از نتایج و محدودیتهای رتبهبندیها داشته باشند. محورهای مورد بررسی برای ۷ رتبهبندی منتخب عبارت بودهاند از: اینکه رسالت و ماموریت رتبهبندی تجاری است یا غیرتجاری، و پژوهشی یا آموزشی؛ جامعه هدف کلیه دانشگاهها هستند یا دانشگاههای برتر یا دانشگاههای پژوهشی و به چه تعداد بررسی و منتشر میشوند؛ شاخصها جمیع پنج ماموریت دانشگاه یعنی آموزش، پژوهش، ارتباط با صنعت، همکاری و مشارکت علمی داخلی و بینالمللی، و استفاده از دانشجو و عضو هیأت علمی بینالمللی را پوشش میدهند و یا خیر؛ دادهها از نوع کتابشناختی هستند (پایگاه داده ISI یا اسکوپوس یا غیره) و یا پیمایشی و یا منابع خوداظهاری و ثانویه دیگر؛ آیا در تحلیل روند دانشگاهها صعود و نزول ناشی از تغییر روششناسی از تغییرات عملکردی دانشگاهها قابلتفکیک هستند؛ قالب ارائه نتایج؛ و میزان دسترسپذیری و شفافیت نتایج نهایی و نیز دادههای خام و روششناسی از جمله روش نرمالیزاسیون. پاسخ به سوالات فوق کمک مینماید تا در پرتو درک محدودیتها و ویژگیهای متمایز هر رتبهبندی، تصویری یکپارچهتر از دانشگاهها به دست آید.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.