مقاله تحلیل عوامل مؤثر بر رضایت‌مندی گردشگران خارجی از کارکردها و زیرساخت‌های گردشگری مطالعه موردی: شهر قم


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله تحلیل عوامل مؤثر بر رضایت‌مندی گردشگران خارجی از کارکردها و زیرساخت‌های گردشگری مطالعه موردی: شهر قم دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تحلیل عوامل مؤثر بر رضایت‌مندی گردشگران خارجی از کارکردها و زیرساخت‌های گردشگری مطالعه موردی: شهر قم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحلیل عوامل مؤثر بر رضایت‌مندی گردشگران خارجی از کارکردها و زیرساخت‌های گردشگری مطالعه موردی: شهر قم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تحلیل عوامل مؤثر بر رضایت‌مندی گردشگران خارجی از کارکردها و زیرساخت‌های گردشگری مطالعه موردی: شهر قم :

تعداد صفحات :۲۹

امروزه رشد روزافزون گردشگری و رقابتی شدن آن، لزوم توسعه و ارتقاء کمی و کیفی کارکردها و زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگران را انکار ناپذیر نموده است. از این رو، شناسایی سطح واقعی کیفیت خدمات ارائه شده به گردشگران، نخستین گام برای افزایش رضایت آن‌ها و در نتیجه توسعه پایدار اقتصاد گردشگری خواهد بود. این پژوهش که از نوع پیمایش – توصیفی می‌باشد؛ با هدف بررسی رضایت‌مندی گردشگران خارجی از کارکردها و زیرساخت‌های گردشگری شهر قم انجام گرفته است. به علت نبود آمار دقیق از تعداد گردشگران خارجی وارد شده به شهر قم، با مراجعه به هتل‌ها و مهمانپذیرها و مراکز تجمع گردشگران خارجی، تعداد ۲۰۰ نفر از این گردشگران که در سال ۱۳۸۹ به این شهر قم سفر کرده بودند، به روش در دسترس انتخاب و پرسشنامه‌ای به زبان عربی و انگلیسی نزد آنان توزیع و تکمیل و همچنین، مصاحبه‌های ساختار نیافته با گردشگران خارجی شهر قم انجام شده است. برای تحلیل داده‌ها، روش‌های آمار توصیفی – استنباطی و همبستگی به کار گرفته شده که از آزمون‌های T-Test، لون، ضریب همبستگی پیرسون، آزمون LSD و روش پیش بینی شبکه‌های عصبی استفاده شده است. یافته‌ها نشان می‌دهد که بین جنس، سن و تحصیلات گردشگران و رضایت‌مندی آن‌ها از جاذبه‌ها، امکانات و تسهیلات گردشگری شهر قم تفاوتی وجود ندارد، اما میان مدت زمان اقامت و مبدأ سفر گردشگران و رضایت‌مندی آن‌ها از جاذبه‌ها، امکانات و تسهیلات گردشگری شهر قم تفاوت و رابطه معناداری وجود دارد. نتایج پیش‌بینی شبکه‌های عصبی نشان دهنده‌ی آن است که با وضعیت کنونی گردشگری قم، امکانات خرید و سوغات با ۱۰۰% بیشترین اهمیت و عدم رسیدگی به معماری و چشم‌اندازهای جاذبه‌های گردشگری و خلق فضاهای مفرح با ۴/۶۳% کمترین میزان رضایت‌مندی را ایجاد خواهند نموده. بنابراین، برای ارتقاء سطح درآمد و کسب منابع ارزی بیشتر از صنعت گردشگری در شهر قم، توجه به سایر گزینه‌های رضایت‌مندی گردشگران خارجی ضروری است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.