مقاله زمینههای اجتماعی و جریانشناسی مشروعیتیابی نادر
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله زمینههای اجتماعی و جریانشناسی مشروعیتیابی نادر دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله زمینههای اجتماعی و جریانشناسی مشروعیتیابی نادر کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله زمینههای اجتماعی و جریانشناسی مشروعیتیابی نادر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله زمینههای اجتماعی و جریانشناسی مشروعیتیابی نادر :
تعداد صفحات :۲۹
سقوط اصفهان در سال ۱۱۳۵ ه . ق/۱۷۲۲م زمینهساز پایان عمر سیاسی صفویان شد. در این شرایط، افراد مختلفی تلاش کردند با فراهم نمودن زمینههای اجتماعی لازم، قدرت را به دست گیرند. این عده تلاش میکردند ضمن بهرهبرداری از مشروعیت صفویه برای خود، مقبولیت صفویان را در جامعه از بین ببرند. در این میان، نادر با تلاشهای نظامی و سیاسی خویش، موفقیت بیشتری برای آمادهسازی زمینههای اجتماعی مشروعیتیابی خود به دست آورد. تلاشهای نادر در این راستا، جریان به هم پیوستهای بود که مهمترین تغییر اجتماعی نیمه اول قرن دوازدهم هجری؛ یعنی حذف صفویان را در پی داشت. بیگمان بستر اجتماعی این تغییر، فعالیتهای نادر در جامعهای بود که رنج شدیدی را در روزهای پایانی دولت صفویه و در سالهای پس از سقوط اصفهان متحمل شده بود. این پژوهش از نوع مطالعات تاریخ اجتماعی و تلاشی در راستای تبیین تلاشهای نادر برای تدارک زمینههای اجتماعی و جریان شناسی مشروعیتیابی او برای پادشاهی اوست که به روش توصیفی- تحلیلی به این موضوع میپردازد. یافتههای پژوهش نشان میدهد هر چند نادر توانست با استفاده از موفقیتهای نظامی و تشکیل شورای دشت مغان و بهرهبردن از عناصر اجتماعی همراه با خود در جامعه و حاکم کردن جریانهای متعدد بر این شورا، قدرت را به دست آورد؛ اما نتوانست حکومتی پایدار تشکیل دهد؛ لذا اقدامات او در حد یک تغییر اجتماعی بود و تحولی در جامعه ایران؛ به ویژه در موضوع مبانی مشروعیت حکومتها ایجاد نکرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.