مقاله رابطه تصور از پایگاه اجتماعی معلمان در افکار عمومی با سبک زندگی آنان؛ مورد مطالعه: دورههای مختلف تحصیلی آموزش و پرورش خراسان جنوبی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله رابطه تصور از پایگاه اجتماعی معلمان در افکار عمومی با سبک زندگی آنان؛ مورد مطالعه: دورههای مختلف تحصیلی آموزش و پرورش خراسان جنوبی دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله رابطه تصور از پایگاه اجتماعی معلمان در افکار عمومی با سبک زندگی آنان؛ مورد مطالعه: دورههای مختلف تحصیلی آموزش و پرورش خراسان جنوبی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه تصور از پایگاه اجتماعی معلمان در افکار عمومی با سبک زندگی آنان؛ مورد مطالعه: دورههای مختلف تحصیلی آموزش و پرورش خراسان جنوبی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله رابطه تصور از پایگاه اجتماعی معلمان در افکار عمومی با سبک زندگی آنان؛ مورد مطالعه: دورههای مختلف تحصیلی آموزش و پرورش خراسان جنوبی :
تعداد صفحات :۴۵
توجه به ارتقاء پایگاه اجتماعی معلمان در جامعه از مهمترین عوامل موفقیت نظام آموزشی میباشد. با روند گسترش وسایل ارتباط جمعی، افکار عمومی با زندگی اقشار و گروههای مختلف جامعه، ارتباطی تنگاتنگ یافته است. یکی از موضوعات بررسی، تصور معلمان از پایگاه اجتماعیشان است که با کم و کیف شیوه زندگیشان، ارتباط مییابد. هدف از این پژوهش، شناخت تصور معلمان از پایگاه اجتماعیشان نزد افکار عمومی و اینکه این تصور، چه ارتباطی با سبک زندگیشان داشته است، میباشد. از نظر روش، این پژوهش از نوع پیمایشی- توصیف همبستگی است. دادهها با استفاده از ابزار پرسشنامه جمعآوری شدند. روایی ابزار تحقیق مقدار ۷۸۴/۰ حاصل شد. جامعه آماری در تحقیق حاضر کلیه معلمان شاغل در استان خراسان جنوبی در سال تحصیلی ۹۲-۹۳ بوده است که در مجموع ۱۳۲۵۶ نفر معلم شاغل (زن و مرد) در مقاطع مختلف تحصیلی را شامل میگردد. حجم نمونه ۴۰۰ نفر معلم زن و مرد با فرمول کوکران محاسبه گردید. سپس با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای، از کل مناطق آموزشی پنج شهر (نهبندان جنوب استان، بیرجند مرکز استان، طبس گلشن غرب استان، قاین شمال استان و درمیان شرق استان) انتخاب و سپس از هر شهر چهار مدرسه (دو دخترانه و دو پسرانه) و از مرکز استان (بیرجند) ده مدرسه انتخاب گردید که در مجموع ۲۶ مدرسه با روش تصادفی ساده انتخاب و سپس در هر مدرسه تعداد ۱۶ پرسشنامه تکمیل گردید که در نهایت، تجزیه و تحلیل روی ۴۰۰ پرسشنامه صورت گرفت. برای تحلیل دادهها از آزمون رگرسیون چندمتغیره استفاده شد. نتایج آزمون رگرسیون چندمتغیره نشان داد که ۳۲/۰ از تغییرات متغیر ملاک (سبک زندگی) بهوسیله متغیر پیشبین (پایگاه اجتماعی) تبیین میگردد. با توجه به تحلیل یافتهها بهنظر میرسد نهادهایی که در اشاعه افکار عمومی نقش مهمی دارند، مانند رسانههای ارتباط جمعی، میبایست در جهت حفظ و گرامیداشت پایگاه اجتماعی معلمان، تلاش نمایند.
Abstract
Considering the promotion of the social base of teachers in society is one of the most important factors in the success of the educational system. With the development of mass media, public opinion has been closely linked to the lives of different classes and groups of society. One of the topics of study is the imagination of the teachers of their social base, which is associated with the quality of their lifestyle. The purpose of this research is to identify the teachers’ perceptions of their social status in public opinion and how that perception has been related to their lifestyle. In terms of method, this research is a correlational descriptive survey. Data were collected using a questionnaire. validty of research tool was 0.784. The statistical population in this research is all teachers working in South Khorasan Province in the academic year of 92-93. A total of 13256 employed teachers (men and women) in different educational levels are included. The sample size is 400 male and female teachers calculated using Cochran formula. Then, using multi-stage cluster sampling method, five cities (Nehbandan, south of province, Birjand, province center, Tabas Golshan, west of province, Ghaein north of province and Darmiyan East of the province) were selected and then from each city four Schools (two girls and two boys) and from provincial capital (Birjand) 10 schools were selected. A total of 26 schools were selected by simple random sampling and then 16 questionnaires were completed in each school. Finally, the analysis was performed on 400 questionnaires. For data analysis, multivariate regression was used. The results of multivariate regression analysis showed that 0.32 of the criterion variable changes (lifestyle) are explained by the predictor variable (social status). According to the analysis of findings, it appears that institutions that play an important role in the dissemination of public opinion, such as mass media, should work to preserve and celebrate the teachers’ social base.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.