مقاله امراصیل، مختصات وجود شناختی و معرفت شناختی آن در فلسفه سهروردی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله امراصیل، مختصات وجود شناختی و معرفت شناختی آن در فلسفه سهروردی دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله امراصیل، مختصات وجود شناختی و معرفت شناختی آن در فلسفه سهروردی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله امراصیل، مختصات وجود شناختی و معرفت شناختی آن در فلسفه سهروردی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله امراصیل، مختصات وجود شناختی و معرفت شناختی آن در فلسفه سهروردی :
تعداد صفحات :۳۳
در بررسیهای انجام شده پیرامون تعیین امر اصیل در نظر شیخ اشراق، برخی قائل به اصالت ماهیت و برخی قائل به اصالت نور یا اصالت شهود شدهاند، برخی این بحث را لفظی دانستهاند و گاه نیز سهروردی اصالت وجودی معرفی شده است. ولی به نظر میرسد همچنان جای یک بررسی استدلالی که مواد استدلالش را با نگاهی فراگیر به فلسفه سهروردی کسب کند، باقی است. در این راستا، تحقیق حاضر ابتدا به تحریر محل نزاع پرداخته و نشان میدهد که خصوصیات امر اصیل عبارتاند از: وحدت، عینیت و معلوم به علم حضوری بودن. در ادامه با توجه به این مقدمات، به تحلیل اموری پرداخته میشود که به عقیده برخی در فلسفه سهروردی اصالت با آنهاست و نشان داده میشود که ماهیتی که مدنظر سهروردی است امکان اصیل بودن را دارد، هرچند این امر با توجه به نگاه معرفتشناسی شیخ اشراق، در فلسفه وی محقق نشده است. سپس در ادامه، بررسی امکان اصیل دانستن نور و قول به لفظی بودنِ این نزاع را مورد توجه قرار میدهیم. نتیجه نهاییای که از این بررسی بهدست میآید این است که با توجه به اینکه سهروردی مشخصاً امری را که بتوان اصالت را به آن نسبت داد معرفی ننموده است، راهحل مناسب برای فیصله دادن به این اختلافها این است که به اصالت «موجود» در فلسفه سهروردی قائل شویم.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.