مقاله نقش مهارت زبانی اولیه در یادگیری واژگان بین فراگیران زبان خارجی


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله نقش مهارت زبانی اولیه در یادگیری واژگان بین فراگیران زبان خارجی دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش مهارت زبانی اولیه در یادگیری واژگان بین فراگیران زبان خارجی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش مهارت زبانی اولیه در یادگیری واژگان بین فراگیران زبان خارجی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش مهارت زبانی اولیه در یادگیری واژگان بین فراگیران زبان خارجی :

تعداد صفحات :۴۵

در فرایند یادگیری زبان دوم، یادگیرندگان با مشکل حاد فراموشی دانش زبانی آموخته مواجه می‌شوند. هنگامی که آموزش رسمی پایان می‌یابد و مدتی از زمان دوم استفاده نمی‌شود، آنان مطالب آموخته شده را فراموش می‌کنند. این امر بیشتر در واژگان زبان دوم بخصوص واژگان تولیدی رخ می‌دهد. علاوه بر این، مهارت زبانی اولیه قبل از شروع فرسایش چه بسا از فرسایش جلوگیری کند. این تحقیق به طور خاص، تأثیر مهارت زبانی اولیه را بر فرسایش به یادسپاری دانش واژگانی تولیدی – پذیرشی اسم‌های فراگرفته شده، بررسی کرده است. افراد آزمودنن ۶۰ دانشجوی سال اول مترجمی و ادبیات زبان‌ انگلیسی بودند. در پایان ترم، مهارت زبانی اولیه و فراگیری اسم‌های فراگرفته شده در درس خواندن و درک مفاهیم ۲ این افراد سنجیده شد. فرسایش به یاد سپاری دانش واژگانی تولیدی – پذیرشی این اسم ها با آزمونی ارزیابی شد که بر مبنای آزمون سطوح واژگان (نیشن، ۱۹۸۳،۱۹۹۰، لوفر و نیشن ۱۹۹۵) طراحی شده بود. بعد از تعطیلات تابستان و در ابتدای ترم پاییز، آزمون واژگانی تولیدی – پذیرشی مجدداً به جامعه مورد تحقیق داده شد تا فرسایش به یاد سپاری اسم‌های فراگرفته شده در این مدت اندازه‌گیری شود. به منظور بررسی سه فرضیه این تحقیق، از فرایند آماری ANOVA repeated measure استفاده شد. به طور کلی، دانش واژگانی پذیرشی بیشتر از دانش واژگانی تولیدی در مقابل فرسایش مقاوم بود. همچنین صرف نظر از دانش واژگانی تولیدی – پذیرشی، افراد آزمودنی دارای مهارت زبانی بالاتر، کمتر از دیگران، اسم‌های انگلیسی فرا گرفته شده را فراموش کردند. اما مهارت زبانی اولیه افراد آزمودنی بر میزان فرسایش به یادسپاری دانش واژگانی پذیرشی در مقایسه با دانش واژگانی تولیدی تأثیر معنی داری نداشت.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.