مقاله تأثیر ترکیب نمودهای مختلف توجه‌به‌صورت بر یادگیری واژگان انگلیسی دانش‌آموزان دبیرستان


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله تأثیر ترکیب نمودهای مختلف توجه‌به‌صورت بر یادگیری واژگان انگلیسی دانش‌آموزان دبیرستان دارای ۳۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثیر ترکیب نمودهای مختلف توجه‌به‌صورت بر یادگیری واژگان انگلیسی دانش‌آموزان دبیرستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر ترکیب نمودهای مختلف توجه‌به‌صورت بر یادگیری واژگان انگلیسی دانش‌آموزان دبیرستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثیر ترکیب نمودهای مختلف توجه‌به‌صورت بر یادگیری واژگان انگلیسی دانش‌آموزان دبیرستان :

تعداد صفحات :۳۸

ی مقاله تأثیر ترکیب نمودهای مختلف توجه‌به‌صورت بر یادگیری واژگان انگلیسی دانش‌آموزان دبیرستان افسر روحی۱ سیدعلی رضی نژاد۲ تاریخ دریافت: ۱۷/۹/۹۴ تاریخ تصویب: ۷/۷/۹۵ چکیده یادگیری واژگان انگلیسی تنها از طریق بهره‌مندی از داده‌های قابل‌فهم برای زبان‌آموزان مقدور نیست و استنباط معنای واژگان جدید در بیشتر موارد راهبردی موفق تلقی نمی‌گردد. در مطالع حاضر، تأثیر ۳ شگرد متفاوت بر یادگیری واژگان جدید در چارچوب پارادایم توجه‌به‌صورت مورد بررسی قرار گرفته است. برای نیل به این هدف پژوهشی، ۹۷ دانش‌آموز پای سوم دبیرستان به‌شکل تصادفی در ۴ گروه گمارده شدند. ظرف ۴ هفته، به هم گروه‌ها ۴ متن انگلیسی ارائه شد که در هر کدام از آنها ۲۰ واژ جدید گنجانده شده بود. در متن‌های تهیه‌شده برای گروه گواه تغییری داده نشده بود. در متن‌های گروه اول آزمایشی، زیر واژگان جدید خط کشیده شده بود؛ برای گروه دوم آزمایشی، زیر واژگان جدید خط کشیده شده بود و معادل فارسی آنها نیز داده شده بود و برای گروه سوم آزمایشی، افزون بر آن‌که معادل فارسی واژگان جدید داده شده و زیرشان خط کشیده شده بود، معلم در حین تدریس، واژگان جدید را یک بار تکرار می‌کرد. محاسبات مکرر تحلیل واریانس داده‌های پیش‌آزمون، پس‌آزمون بلافصل و تأخیری سه سنج تولیدی، تمیز صحت دستوری و چهارگزینه‌ای نشان داد که ترکیب سه مؤلف توجه‌به‌صورت که گروه سوم آزمایشی از آن بهره‌مند شده بود، بر رشد واژگان دانش‌آموزان مؤثرتر از موقعیتی بود که ترکیب دو مؤلفه در آن به ‌کار گرفته شده بود و این موقعیت به نوب خود مؤثرتر از موقعیتی بود که تنها یک مؤلفه توجه‌به‌صورت در آن اعمال شده بود. در مجموع، هر ۳ گروه بهره‌مند از نمودهای مختلف توجه‌به‌صورت بهتر از گروه گواه عمل کردند. واژه‌های کلیدی: توجه‌به‌صورت، واژگان، معادل فارسی، خط کشیدن زیر واژگان جدید، تکرار

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.