مقاله یادگیری و تعمیم‌پذیری تمرین کم‌خطا و پرخطا در دختران ۱۰ تا ۱۲ سال


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله یادگیری و تعمیم‌پذیری تمرین کم‌خطا و پرخطا در دختران ۱۰ تا ۱۲ سال دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله یادگیری و تعمیم‌پذیری تمرین کم‌خطا و پرخطا در دختران ۱۰ تا ۱۲ سال  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله یادگیری و تعمیم‌پذیری تمرین کم‌خطا و پرخطا در دختران ۱۰ تا ۱۲ سال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله یادگیری و تعمیم‌پذیری تمرین کم‌خطا و پرخطا در دختران ۱۰ تا ۱۲ سال :

تعداد صفحات :۲۴

هدف از پژوهش حاضر، بررسی تعداد خطاهای ایجاد­شده برای یادگیری یک مهارت حرکتی شامل ضربه به توپ فوتبال جهت ایجاد نوع متفاوتی از یادگیری (یادگیری ضمنی در­برابر یادگیری آشکار) بود. بدین­منظور، ۳۶ آزمودنی از دانش­آموزان دختر ۱۲ـ۱۰ سال در سه گروه ۱۲ نفری کم­خطا، پرخطا و تمرین متغیر، هشت بلوک ۲۵ تایی را در مرحل اکتساب برای هر هشت فاصل متفاوت اجرا کردند. سپس، از آزمودنی­ها خواسته شد تا هرگونه تکنیکی که برای انجام موفقیت­آمیز تکلیف استفاده کرده­اند را گزارش کنند و عملکرد آن­ها یک هفته بعد در یادداری، تکلیف دوگانه و انتقال در فاصل جدید با استفاده از خطای مطلق و متغیر ارزیابی شد. نتایج در مرحل اکتساب، پیشرفت معنا­­­­داری را برای سه گروه نشان داد (P=0.001). با­این­وجود، گروه کم­خطا دارای خطای کمتری بودند (P=0.001). همچنین، تعداد قوانین گزارش­شده در گروه کم­خطا پس از تمرین، به­طور معنا­داری کمتر از دو گروه دیگر بود (P=0.001). نتایج آزمون یادداری و تکلیف دوگانه نیز عملکرد بهتر؛­ یعنی خطای مطلق و متغیر کمتری را برای گروه کم­خطا نسبت به دو گروه دیگر نشان می­دهد (P=0.001). در انتقال فاصل جدید­ نیز گروه تمرین متغیر، خطای مطلق، متغیر کمتر (P=0.001) و عملکرد بهتری داشتند. از یافته­ها استنباط می­شود که کاهش خطا­ در طول تمرین منجر به یادگیری ضمنی مهارت ضرب فوتبال در کودکان کم­سن می­شود و این نوع یادگیری در شرایط اختلال (تکلیف دوگانه) در مقایسه با یادگیری آشکار، باثبات باقی می­ماند، اما تعمیم­پذیری و انتقال مهارت در شرایط جدید در یادگیری آشکار بهتر است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.