مقاله مقایسه بینش پژوهشی، حل مسأله و فرآیند تدریس در بین معلمان آموزش دیده و آموزش ندیده دوره اقدام پژوهی در استان مازندران در سال تحصیلی۸۸-۸۷
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مقایسه بینش پژوهشی، حل مسأله و فرآیند تدریس در بین معلمان آموزش دیده و آموزش ندیده دوره اقدام پژوهی در استان مازندران در سال تحصیلی۸۸-۸۷ دارای ۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مقایسه بینش پژوهشی، حل مسأله و فرآیند تدریس در بین معلمان آموزش دیده و آموزش ندیده دوره اقدام پژوهی در استان مازندران در سال تحصیلی۸۸-۸۷ کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه بینش پژوهشی، حل مسأله و فرآیند تدریس در بین معلمان آموزش دیده و آموزش ندیده دوره اقدام پژوهی در استان مازندران در سال تحصیلی۸۸-۸۷،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مقایسه بینش پژوهشی، حل مسأله و فرآیند تدریس در بین معلمان آموزش دیده و آموزش ندیده دوره اقدام پژوهی در استان مازندران در سال تحصیلی۸۸-۸۷ :
تعداد صفحات :۳۶
این تحقیق با عنوان «مقایسه مهارت های بینش پژوهشی، حل مسأله و فرآیند تدریس در بین معلمان آموزش دیده و آموزش ندیده دوره اقدام پژوهی» در استان مازندران در سال تحصیلی۸۸-۸۷ انجام شده است. هدف از انجام این تحقیق مقایسه مهارت های معلمان آموزش دیده و آموزش ندیده دوره اقدام پژوهی در سه زمینه بینش پژوهشی، حل مسأله و فرایند تدریس بوده و به تبع آن ۹ فرضیه تنظیم شده است. روش تحقیق این پژوهش توصیفی از نوع میدانی است. جامعه آماری این پژوهش را تعداد ۳۳۳۶۸ نفر معلمان آموزش دیده و تعداد ۱۲۰۰۰نفر معلمان آموزش ندیده دوره اقدام پژوهی که در سال تحصیلی ۸۸-۸۷ در یکی از مدارس تابعه مدیریت و مناطق آموزش و پرورش استان مازندران مشغول به کار می باشند، تشکیل می دهند. اطلاعات لازم جهت سنجش متغیرها از طریق ابزار پرسشنامه و چک لیست رفتار سنجی به دست آمده است. به طوری که جهت سنجش بینش علمی (پژوهشی) نمونه مورد مطالعه از پرسشنامه نگرش سنج ۶۳ سؤالی که در مقیاس لیکرت (کاملاً موافقم، موافقم، مخالفم و کاملاً مخالفم) تهیه شده، سود جسته ایم. همچنین جهت سنجش مهارت های حل مسأله و فرایند تدریس نمونه مورد مطالعه از چک لیست رفتار سنجی که هر کدام حاوی ۲۰ سؤال در دامنه یک الی ۵ نمره ای استفاده شده است. پایایی ابزار نگرش سنجی بینش علمی (پژوهشی)۸۱ صدم، چک لیست رفتار سنجی مهارت حل مسأله ۸۶ صدم و چک لیست رفتار سنجی مهارت فرایند تدریس۷۶ صدم به دست آمده است. تجزیه و تحلیل آماری در این پژوهش با استفاده از نرم افزار spss در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام شده است. در سطح استنباطی از آزمون های کولموگروف- اسمیر نوف به منظور تعیین نرمال بودن داده ها و آزمون t دو گروه مستقل و آزمون تحلیل واریانس یک طرفه استفاده شده است. نتایج آمار توصیفی و استنباطی حاصله بدین شرح می باشد: ۱-نتایج توصیفی نشان می دهد که از مجموع ۲۳۲ نفر نمونه آموزش دیده مورد مطالعه ۳۵.۸ درصد و از مجموع ۱۹۶ نفر نمونه آموزش ندیده تنها ۱۲.۸ درصد در برنامه معلم پژوهنده شرکت داشته اند. ۲- از مجموع۲۳۲ نفر نمونه آموزش دیده مورد مطالعه ۶۲.۹ درصد و از مجموع ۱۹۶ نفر نمونه آموزش ندیده ۳۹.۳ درصد در دوره های دیگر پژوهشی بجز اقدام پژوهشی شرکت کرده اند. ۳- همچنیــن ۴۳.۱ درصد از گروه آموزش دیده و۲۱.۴ درصد از گروه آموزش ندیده اظهار داشته اند که در همایش های علمی و پژوهشی شرکت داشته اند. ۴- نتایج حاصل از آزمون های آماری نشان می دهد که بین مهارت های بینش پژوهشی و فرآیند تدریس دو گروه از معلمان آموزش دیده و آموزش ندیده ی دوره ی اقدام پژوهی تفاوت معنادار وجود ندارد؛ اما در سطح خطای ۵ درصد بین دو گروه معلمان آموزش دیده و آموزش ندیده دوره اقدام پژوهی نسبت به مهارت حل مسئله تفاوت معنادار وجود دارد.. ۵- از نتایج دیگر این تحقیق می توان گفت مهارت بینش پژوهی معلمان آموزش دیده دوره های مختلف تحصیلی تفاوت معنادار وجود داشته؛ اما مهارت بینش پژوهشی معلمان اموزش دیده با سوابق خدمت مختلف، تفاوت معنادار وجود ندارد. همچنین مهارت حل مسأله و فرآیند تدریس معلمان آموزش دیده با دوره های مختلف تحصیلی و سوابق خدمت مختلف آن ها تفاوت معناداری مشاهده نشده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.