مقاله اثر متغیرهای «اندازه بنگاه» و « سابقه صادراتی» بر موانع ادراک شده در فرایند اداری-خدماتی صادرات مطالعه موردی تعاونیهای شمال شرق کشور
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اثر متغیرهای «اندازه بنگاه» و « سابقه صادراتی» بر موانع ادراک شده در فرایند اداری-خدماتی صادرات مطالعه موردی تعاونیهای شمال شرق کشور دارای ۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اثر متغیرهای «اندازه بنگاه» و « سابقه صادراتی» بر موانع ادراک شده در فرایند اداری-خدماتی صادرات مطالعه موردی تعاونیهای شمال شرق کشور کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر متغیرهای «اندازه بنگاه» و « سابقه صادراتی» بر موانع ادراک شده در فرایند اداری-خدماتی صادرات مطالعه موردی تعاونیهای شمال شرق کشور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اثر متغیرهای «اندازه بنگاه» و « سابقه صادراتی» بر موانع ادراک شده در فرایند اداری-خدماتی صادرات مطالعه موردی تعاونیهای شمال شرق کشور :
تعداد صفحات :۴۱
در طول دو دهه پیش، صادرات یکی از فعالیتهای اقتصادی محسوب شده که نسبت به دیگر فعالیتها رشد بیشتری داشته است. همچنین در سطح شرکت، صادرات به عنوان امکانی برای فروش بیشتر، سودآوری بیشتر و استفاده از اقتصاد مقیاس برای کاهش هزینههای توسعه محصول و در نهایت، افزایش استاندارد زندگی برای مشتریان و بهبود کیفیت زندگی کاری کارکنان تلقی میشود. بنگاههای صادراتی پس از بازاریابی و تولید و آمادهسازی محصول (بازرگانی محصول)، از راه تعامل با دستگاههای دولتی و خصوصی مختلف (نظیر گمرک، سازمان استاندارد، سازمان بازرگانی، اتاق بازرگانی، شرکتهای حمل و نقل و …) فرایند صادرات و خروج محصول از کشور را طی می کنند. این بخش از فعالیتهای مربوط به صدور کالا از کشور را میتوان تحت عنوان عوامل «اداری- خدماتی» صادرات نام برد.
در این راستا در پژوهش حاضر به تحلیل اثر تغییر «تجربه صادراتی» و «اندازه بنگاه» بر موانع فعالیتهای مختلف «اداری- خدماتی صادرات» از نگاه صادرکننده پرداخته خواهد شد؛ به عبارت دیگر ارزیابی صادرکننده از مجموع هزینههای مربوط به هر یک از فعالیتهای اداری- خدماتی صادرات اعم از هزینههای مربوط به نیروی کار، زمان و هزینههای مالی و این مسئله که آیا با تغییر تجربه و اندازه بنگاه تفاوت معناداری در موانع ادراک شده از هر یک از این فعالیتها حاصل میشود یا خیر، بررسی و آزمون خواهد شد.
جامعه آماری این پژوهش کلیه بنگاههای تعاونی صادراتی مستقر در استانهای خراسان رضوی و خراسان شمالی را در بر میگیرد. روش پژوهش حاضر توصیفی و تحلیلی- پیمایشی است. به کمک نمونهگیری، دادههای مورد نیاز به صورت میدانی جهت آزمون فرضیه و دستیابی به هدف پژوهش، از تعداد ۵۴ بنگاه صادراتی از کل حجم جامعه آماری (۳۵۰ بنگاه) جمعآوری شد. بدین منظور پرسشنامهای با رجوع به منابع کتابخانهای، سازمانهای متولی امور اداری- خدماتی صادرات، صادرکنندگان خبره و استادان دانشگاهی تدوین شد که ضریب آلفای کرونباخ آن به میزان ۸۴/۰ محاسبه گردید.
ابزارهای مختلف آمار توصیفی و آمار استنباطی (ناپارامتریک)، به منظور آزمون فرضیات در نرم افزار آماری SPSS بهکارگرفته شد. آزمون «کروسکال والیس» برای بررسی اثر «سابقه صادراتی» بر موانع فعالیتهای فرایند «اداری- خدماتی» و آزمون «من-ویتنی» نیز برای سنجش اثر «اندازه بنگاه» بر فرایند مذکور مورد استفاده قرار گرفت.
نتایج آزمونهای مختلف نشان می دهند موانع ادراک شده از دو فعالیت «انتقال ارز به کمک صرافیها و ارتباطات شخصی» و «حل و فصل دعاوی» با افزایش سابقه صادراتی تغییر کرده و کاهش پیدا میکند. از سوی دیگر «اندازه بنگاه» در تغییر موانع ادراک شده از فعالیتهای اداری- خدماتی صادرات بیتأثیر است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.