مقاله فرایندهای ارزیابی شناختی هیجانهای پیشرفت و تعهد تحصیلی: تحلیل واسطهای
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله فرایندهای ارزیابی شناختی هیجانهای پیشرفت و تعهد تحصیلی: تحلیل واسطهای دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله فرایندهای ارزیابی شناختی هیجانهای پیشرفت و تعهد تحصیلی: تحلیل واسطهای کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله فرایندهای ارزیابی شناختی هیجانهای پیشرفت و تعهد تحصیلی: تحلیل واسطهای،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله فرایندهای ارزیابی شناختی هیجانهای پیشرفت و تعهد تحصیلی: تحلیل واسطهای :
تعداد صفحات :۲۴
این پژوهش با هدف آزمون نقش واسطهای هیجانهای پیشرفت در رابطه ارزیابیهای شناختی و تعهد تحصیلی انجام شد. ۲۰۰ دانشآموز دختر به نسخه کوتاه پرسشنامه هیجانهای پیشرفت (AEQ-R؛ پکران،گوئتز و پری، ۲۰۰۵)، نسخه تجدیدنظرشده مقیاس ارزیابی تنیدگی (SAM-R؛ رویلی، روسچ، جاریکا و واگان، ۲۰۰۵) و سیاهه مشغولیت تحصیلی (SEI؛ سالملا- آرو و آپادایا، ۲۰۱۲) پاسخ دادند. به منظور آزمون روابط ساختاری بین ارزیابیهای شناختی، هیجانهای پیشرفت و تعهد تحصیلی از روش آماری مدلیابی معادلات ساختاری استفاده شد.نتایج نشان داد که رابطه بین ارزیابیهای شناختی سازشیافته (چالش و منابع) با هیجانهای پیشرفت مثبت، مثبت معنادار و با هیجانهای پیشرفت منفی، منفی معنادار؛ رابطه بین ارزیابیهای شناختی سازشنایافته (تهدید) با هیجانهای پیشرفت مثبت، منفی معنادار و با هیجانهای پیشرفت منفی، مثبت معنادار و بالاخره رابطه هیجانهای پیشرفت مثبت با تعهد تحصیلی مثبت معنادار و رابطه هیجانهای پیشرفت منفی با تعهد تحصیلی منفی معنادار بود. همچنین نتایج نشان داد که الگوی مفروض واسطهگری کامل هیجانهای پیشرفت مثبت و منفی در رابطه ارزیابیهای شناختی و تعهد تحصیلی با دادهها برازش مطلوب دارد. علاوه بر این، نتایج نشان داد که در هردو مدل واسطهگری هیجانهای پیشرفت مثبت و منفی، کل وزنهای رگرسیونی از لحاظ آماری معنادار بود و در مدلهای واسطهگری هیجانهای پیشرفت مثبت و منفی بهترتیب ۴۹ و ۲۶ درصد از پراکندگی نمره تعهد تحصیلی تبیین شد. نتایج این بررسی با تأکید بر واسطهگری هیجانهای پیشرفت مثبت و منفی از آموزههای نظریه کنترل ارزش هیجانهای پیشرفت در بین گروهی از فراگیرانی ایرانی به طور تجربی حمایت کرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.