مقاله بررسی وجوه مشترک داستانی در منظومههای «مهر و مشتری» و «ناظر و منظور» بر مبنای نظریه بیشمتنیت ژرار ژنت
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی وجوه مشترک داستانی در منظومههای «مهر و مشتری» و «ناظر و منظور» بر مبنای نظریه بیشمتنیت ژرار ژنت دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی وجوه مشترک داستانی در منظومههای «مهر و مشتری» و «ناظر و منظور» بر مبنای نظریه بیشمتنیت ژرار ژنت کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی وجوه مشترک داستانی در منظومههای «مهر و مشتری» و «ناظر و منظور» بر مبنای نظریه بیشمتنیت ژرار ژنت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی وجوه مشترک داستانی در منظومههای «مهر و مشتری» و «ناظر و منظور» بر مبنای نظریه بیشمتنیت ژرار ژنت :
تعداد صفحات :۲۱
بینامتنیت مبتنی بر این اندیشه است که متن، نظامی بسنده و مستقل نیست، بلکه پیوندی دو سویه و تنگاتنگ با سایر متون دارد، حتی میتوان ادعا کرد که در یک متن مشخص مکالمهای مستمر میان آن متن و متون دیگر وجود دارد. این متون ممکن است ادبی یا غیر ادبی باشند، همعصر همان متن باشند یا به سدههای پیشین تعلق داشته باشند. رویکرد بیشمتنیت ژرار ژنت عبارتست از بررسی رابطه میان دو متن ادبی، به گونهای که بیشمتن (Hypertexte) تفسیر پیشمتن (Hypotexte) نباشد. در این ساحت، هر متن قابلیت مقایسه با متون مشابه را پیدا میکند؛ به نحوی که افقهای جدیدی از پیوندهای ادبی ـ فرهنگی مختلف در اختیار خواننده قرار میدهد. در این مقاله کوشیدهایم تا ضمن نیمنگاهی به دیدگاههای مختلف نظریهپردازان بینامتنیت، به تشریح و توضیح ترامتنیت ژنتی بپردازیم و پس از آن با به کارگیری بخش بیشمتنیتِ این دیدگاه، مشابهتهای داستانی منظومه «مهر و مشتری» اثر عصار تبریزی و «ناظر و منظور» اثر وحشی بافقی را ارائه دهیم. شیوه مقایسه این دو منظومه بر مبنای بینامتنیت احتمالی قرار گرفته است. از عمدهترین وجوه شباهتی این دو منظوم عاشقانه میتوان به «تناظر شخصیتها، ابتدای دو داستان، گزینش آگاهان شاعران در نام گذاری شخصیتهای اصلی و فرعی، درونمایه اصلی دو اثر با عنوان عشق مذکر به مذکر، صحنههای حماسی و ساختار ادبی همسان» اشاره کرد. ذکر این نکته ضروریست که تفاوتهای اندک نیز میتواند در بحث بیش متنیت متون وجود داشته باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.