مقاله تاثیر کارآموزی بالینی بر شناخت، نگرش و تسلط دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین در انجام مهارت-های بالینی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تاثیر کارآموزی بالینی بر شناخت، نگرش و تسلط دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین در انجام مهارت-های بالینی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تاثیر کارآموزی بالینی بر شناخت، نگرش و تسلط دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین در انجام مهارت-های بالینی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر کارآموزی بالینی بر شناخت، نگرش و تسلط دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین در انجام مهارت-های بالینی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تاثیر کارآموزی بالینی بر شناخت، نگرش و تسلط دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین در انجام مهارت-های بالینی :
تعداد صفحات :۱۰
زمینه و هدف: آموزش بالینی، جایگاه پرورش مهارتهای بالینی دانشجویان پرستاری، جهت ورود به جامعه کاری خود یعنی بیمارستان میباشد و بررسیها نشان داده است که ادراک دانشجویان از محیط آموزش بالینی با آنچه که در واقعیت وجود دارد، متفاوت است و آنها دنبال محیط یادگیری هستند که از مطلوبیت بیشتری برخوردار باشد. به همین منظور پژوهش حاضر با هدف بررسی نظرات دانشجویان، مدیران و مربیان پرستاری در رابطه با تاثیر کارآموزی بالینی بر شناخت، نگرش و تسلط دانشجویان پرستاری در انجام مهارتهای بالینی انجام شده است.
روش بررسی : این پژوهش یک مطالعه توصیفی است که در آن ۱۵۰ نفر از دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین و ۲۲ نفر از مربیان پرستاری و ۵ مدیر پرستاری مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری دادهها شامل پرسشنامهای بود که از دو قسمت تشکیل شده بود: ۱- مشخصات زمینهای که شامل ۷ سؤال بود، ۲- پرسشنامهای جهت سنجش نظرات دانشجویان، مدیران و مربیان پرستاری با ۵۱ سؤال در ۵ آیتم کاربرد دروس تئوری، خصوصیات مربیان بالینی، شرایط محیط آموزش بالینی، روشهای ارزشیابی بالینی و ابعاد شرکت در کارآموزی بالینی بود که پس از تأیید روایی و پایانی آن مورد استفاده قرار گرفت.
یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد که اگرچه دیدگاههای دانشجویان، مربیان و مدیران پرستاری در زمینه بهبود کارآموزیهای بالینی در بعضی از آیتمها از هماهنگی لازم برخوردار نبود، اما از نظر پاسخدهندگان، شرکت در دورههای کارآموزی بالینی، شناخت، نگرش و تسلط کارآموزان را در انجام مهارتهای بالینی تا حد زیادی بهبود میبخشد.
نتیجهگیری: نتایج بدست آمده، دیدگاههای متنوع دانشجویان، مربیان و مدیران پرستاری را پیرامون وضعیت محیط آموزش بالینی مطرح کرد. شناسایی دقیق نقطه نظرات میتواند منجر به شناسایی مشکلات کلیدی آموزش بالینی گردد که میتوان با عنایت به آنها استراتژیهای مناسبی را جهت افزایش اثربخش آموزش بالینی به کار بست
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.