مقاله ارزیابی خصوصیات ژئومکانیکی تودهسنگهای مسیر تونل پیرشریف واقع در آزاد راه اراک-خرمآباد و پیشنهاد سیستم نگهدارنده بر اساس روشهای تجربی و عددی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله ارزیابی خصوصیات ژئومکانیکی تودهسنگهای مسیر تونل پیرشریف واقع در آزاد راه اراک-خرمآباد و پیشنهاد سیستم نگهدارنده بر اساس روشهای تجربی و عددی دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ارزیابی خصوصیات ژئومکانیکی تودهسنگهای مسیر تونل پیرشریف واقع در آزاد راه اراک-خرمآباد و پیشنهاد سیستم نگهدارنده بر اساس روشهای تجربی و عددی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی خصوصیات ژئومکانیکی تودهسنگهای مسیر تونل پیرشریف واقع در آزاد راه اراک-خرمآباد و پیشنهاد سیستم نگهدارنده بر اساس روشهای تجربی و عددی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله ارزیابی خصوصیات ژئومکانیکی تودهسنگهای مسیر تونل پیرشریف واقع در آزاد راه اراک-خرمآباد و پیشنهاد سیستم نگهدارنده بر اساس روشهای تجربی و عددی :
تعداد صفحات :۲۵
در این پژوهش به منظور تعیین پارامترهای ژئومکانیکی و برآورد کیفیت تودههای سنگی و تمهیدات سیستم نگهدارنده مقدماتی برای تونل پیرشریف، از روشهای مختلف تجربی و عددی استفاده شد. در روش تجربی از چهار سیستم طبقهبندی RMR (طبقهبندی ژئومکانیکی تودهسنگ)، Q (شاخص کیفی تونلزنی)، GSI (اندیس مقاومت زمینشناسی) و RMi (شاخص تودهسنگ) استفاده گردید. در روش عددی نیز از روش تعادل حدّی (نرمافزار Unwedge) و روش المان محدود (نرمافزار Phase2) استفاده شد. همچنین به منظور تخمین پارامترهای مقاومتی تودهسنگی از معیار تجربی هوک – براون استفاده شد.
نتایج تحلیلهای تجربی نشان داد که مقطع اول تونل نسبت به مقطع دوم آن شرایط ناپایدارتری دارد. نتایج تحلیل با Unwedge نیز نشان داد که بیشترین نوع ناپایداری، لغزشی و ریزشهای گوه سنگی از دیواره و سقف تونل میباشد. همچنین تحلیل با Phase2 مشخص کرد که حفر یک مرحلهای به علت ایجاد جابهجاییهای بیش از حد مجاز، امکانپذیر نیست. لذا حفاری در دو مرحلهی حفر طاق و پاطاق پیشبینی شد. در ادامه سیستم نگهداری موقت با استفاده از روشهای تجربی و عددی پیشنهاد گردید. در نهایت اینکه باید در نظر داشت که چگونگی استفاده روشهای مختلف تجربی و عددی در طراحی تونل از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که، به ترتیب از روشهای تجربی به روشهای عددی بر میزان دقت و اعتمادپذیری طراحی انجام شده، افزوده میشود. البته باید ذکر کرد که این روشها جدا از یکدیگر نبوده، بلکه با قرارگیری در راستای یکدیگر میتوانند موجب تکامل روند طراحی سازههای زیرزمینی گردند و نتایج قابل اطمینانتری نسبت به حالتی که تنها از یک روش استفاده شود، ارائه نماید. همچنین استفاده از روشهای متعدد و جدید تجربی میتواند در صحتسنجی نتایج روشهای عددی که معمولاً خطایشان مشهود نیست، کمک نماید.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.