مقاله تحلیل گفتمانی نامه تنسر:
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تحلیل گفتمانی نامه تنسر: دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تحلیل گفتمانی نامه تنسر: کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحلیل گفتمانی نامه تنسر:،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تحلیل گفتمانی نامه تنسر: :
تعداد صفحات :۲۹
این نوشتار بر آن شده تا با مبنا قرار دادن نامه تنسر به کشف اندیشههای سیاسی عصر ساسانی نایل شود. این نامه حاوی مضامین مهمی در توضیح اندیشهها و عملکردهای اردشیر بابکان و بهتبع آن گفتمان رایج عصر ساسانی میباشد. تنسر در این نامه با طراحی مرزبندی خود با دو الگوی مانویه که در این مقاله در قالب گفتمان «هنجاری» و مزدکیه که در قالب گفتمان «عدالتمحور» قرار میگیرند، به تفسیر و تبیین اندیشههایش میپردازد. دین دال مرکزی گفتمان هنجاری است؛ اما در انشعاب شکل گرفته از این گفتمان که در ادامه بهعنوان گفتمان عدالتمحور از آن یاد خواهد شد، به دال شناوری تبدیل میشود که از مرکزیت تقلیل یافته و جای خود را به دال مرکزی عدالت و برابری طبقات اجتماعی میدهد و خود تبدیل به دال درجه دو میشود. در گفتمان نظممحور نیز، نظم بر گرفته از نظم کیهانی بهعنوان دال مرکزی تلقی شده است و چارچوب گفتمانی آن جزءبهجزء مورد بررسی قرار میگیرد. روح حاکمِ نامه، اندیشه «نظممحور» است که منجر به یک شیوه حکومتی خاص به نام «شاهنشاهی» میشود. دایرمدار تمامی ساختارهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، «شاهنشاهی» بوده و برای آن طراحی و تدارک شدهاند، و در عین حال ساختارهای مزبور قوام و دوام خود را ملهم از «نظم کیهانی» میدانند. نظم کیهانی منجر به اندیشه یک پیکره و یک سر میشود؛ که شاهنشاه نقش سر را برای پیکره جامعه بازی میکند. روش این مقاله، تحلیل گفتمانی و مأخوذ از مقاله نظریه گفتمان دیوید هوارث[i] است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.