مقاله بررسی وزندهی به آرا در نظریه رأیگیری با رویکرد اقتصاد تجربی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی وزندهی به آرا در نظریه رأیگیری با رویکرد اقتصاد تجربی دارای ۴۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی وزندهی به آرا در نظریه رأیگیری با رویکرد اقتصاد تجربی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی وزندهی به آرا در نظریه رأیگیری با رویکرد اقتصاد تجربی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی وزندهی به آرا در نظریه رأیگیری با رویکرد اقتصاد تجربی :
تعداد صفحات :۴۶
توزیع اولیه نابرابر پول یا سایر منابع ثروت یکی از ویژگیهای حاکم بر ساز و کار بازار است. با وجود این ویژگی، ساز و کار بازار به تخصیص بهینه منابع منجر میشود. این مقاله درصدد پاسخ به این سؤال است که، آیا میتوان برای مشارکت شهروندان در انتخابات عمومی ساز و کاری طراحی کرد که آرای شهروندان، بر اساس برخی قابلیتهای ویژه آنان، نابرابرانه توزیع شود، اما به بهینگی نیز دست یافت؟ به عبارت دیگر، با توزیع نابرابر رأی میان شهروندان، کارآیی دموکراسی چه تغییری میکند؟ پژوهش حاضر بر آن است تا، در چهارچوب بررسی نمونه موردی وزندهی به آرا، در انتخابات دورههای گذشته ریاست جمهوری امریکا و بررسی تجربی وزندهی به آرا، در نمونه رأیگیری دانشجویان در ۱۱ دانشگاه دولتی ایران، به این پرسش پاسخ دهد. نتایج بررسی نمونه موردی وزندهی به آرا، در انتخابات دورههای گذشته ریاست جمهوری امریکا، گویای آن است که با رأیدهی وزنی، بر اساس سطح تحصیلات آموزشی در ایالتهای امریکا (همچون شاخصی از سرمایه انسانی) در انتخابات سال ۲۰۰۰ این کشور، الگور با کسب ۲۷۷ رأی الکترال (انتخاباتی)، از ۵۳۸ رأی، باید برنده انتخابات ریاست جمهوری میشد، اما بر اساس رأیدهی الکترال، جرج بوش با کسب ۲۷۱ رأی از ۵۳۸ رأی برنده انتخابات شد. نتیجه نمونهای آرای دانشجویان رشته اقتصادِ ۱۱ دانشگاه دولتی ایران در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مبنی بر تعیین رتبه علمی ۵ دانشگاه اروپایی، نشان میدهد که، در ۶ دانشگاه دولتی ایران، وزندهی به آرای دانشجویان سبب میشود رتبهبندی به دست آمده، نسبت به حالت عدم وزندهی به آرا، بهتر شود و کارآیی افزایش یابد. در ۵ دانشگاه دیگر نیز نتایج رتبهبندی به دست آمده از دو حالت وزندهی و وزن ندادن به آرا ثابت مانده است و کارآیی تغییری نمیکند. در مجموعِ رأیگیری در ۱۰ دانشگاه، رأیدهی وزنی باعث بهبود رتبهبندی علمی ۵ دانشگاه اروپایی از طرف دانشجویان و افزایش کارآیی شد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.