مقاله بررسی نقوش گیاهی مشترک درآثارمنقوش حسنلو، زیویه، قلایچی، ربط۲ و ارتباط آنها با هنر آشور
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی نقوش گیاهی مشترک درآثارمنقوش حسنلو، زیویه، قلایچی، ربط۲ و ارتباط آنها با هنر آشور دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی نقوش گیاهی مشترک درآثارمنقوش حسنلو، زیویه، قلایچی، ربط۲ و ارتباط آنها با هنر آشور کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی نقوش گیاهی مشترک درآثارمنقوش حسنلو، زیویه، قلایچی، ربط۲ و ارتباط آنها با هنر آشور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی نقوش گیاهی مشترک درآثارمنقوش حسنلو، زیویه، قلایچی، ربط۲ و ارتباط آنها با هنر آشور :
تعداد صفحات :۲۱
آثار منقوشِ دوران باستان میتوانند سندی برای بررسی افکار و ارتباطات هنری و فرهنگیِ تمدنهای گذشته باشند. مناطق حسنلو، زیویه، قلایچی و ربط ۲، متعلق به دوران ماننایی هستند. تعداد زیادی آثار منقوش از این مناطق به دست آمده که در آنها، « نقش» به عنوان عنصری جهت تزیین یا برای نمایش مفاهیمی خاص به کار رفته است. این مناطق با قرارگرفتن در یک ناحیهی همجوار، دارای نقوشی با مضامین مشترک و مشابه هستند که تاثیرات و تبادلات فرهنگی را نشان میدهند. یکی از انواع این نقوش مشترک، نقوش گیاهی هستند. دراین مقاله، مسئلهی تحقیق این است که نقوش مشترک گیاهی درآثارهنری مناطق ماننایی کدام نقشها هستند؟ و آیا این نقوش ارتباطی با هنر آشور دارند؟ بنابراین مقاله درپی آن است با یافتن نقوش گیاهی مشترک در آثار ماننایی و بررسی آنها به صورت تطبیقی – تشابهی، به بررسی همان نقوش در هنرآشور نیز بپردازد. نقوش «لوتوس» و «درخت زندگی»، نقوش مشترک گیاهی در این مناطق هستند. برخی از این نقوش با نمونهی آشوری شباهت دارند و دربرخی نقوش، تغییراتی مشاهده میشود. این پژوهش با استفاده از منابع کتابخانهای و نمونههای موجود در موزهها، با روش توصیفی- تحلیلی به مقایسه و بررسی نقوش پرداخته است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.