مقاله بررسی راهکارهای توسعه توانمندی‌های کارآفرینانه دانشجویان دوره‌های علمی- کاربردی کشاورزی (مورد مطالعه: مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره))


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی راهکارهای توسعه توانمندی‌های کارآفرینانه دانشجویان دوره‌های علمی- کاربردی کشاورزی (مورد مطالعه: مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)) دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی راهکارهای توسعه توانمندی‌های کارآفرینانه دانشجویان دوره‌های علمی- کاربردی کشاورزی (مورد مطالعه: مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره))  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی راهکارهای توسعه توانمندی‌های کارآفرینانه دانشجویان دوره‌های علمی- کاربردی کشاورزی (مورد مطالعه: مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره))،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی راهکارهای توسعه توانمندی‌های کارآفرینانه دانشجویان دوره‌های علمی- کاربردی کشاورزی (مورد مطالعه: مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)) :

تعداد صفحات :۲۶

مهندسی دوباره ساختار­های دولتی در کشورهای درحال توسعه برای افزایش قدرت حاکمیتی سازمان­های دولتی و افزایش نقش بخش غیر دولتی در توسعه کشاورزی موجب ظهور ظرفیت­های جدیدی برای کارآفرینان و تعمیق موقعیت ایشان در مدیریت و پیشبرد این تحولات شد. نظام آموزش عالی کشاورزی برای حفظ جایگاه مسئولیتی و بهبود توان تأثیرگذاری خود در توسعه کشور، لازم است با افزایش کیفیت برنامه­ریزی آموزشی در تربیت منابع انسانی کارآفرین گام­های اساسی بردارد. معضلات و چالش­های فراروی مراکز آموزش علمی- کاربردی کشاورزی در تربیت این منابع با توجه به ضعف کارآفرینی دانش­آموختگان این مراکز، شناخت و اجرای راهکارهای توسعه توانمندی­های کارآفرینانه دانشجویان را ضروری کرد. تحقیق حاضر با همین هدف و با روش پیمایشی انجام گرفت. در سال ۱۳۹۱، جامعه آماری دانشجویان کشاورزی درحال تحصیل در آن مرکز ۱۵۹۵ نفر بود که با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه ۱۹۵ نفر تعیین شد. ابزار سنجش پرسشنامه­ای بود که روایی و پایایی آن تأیید شد. نتایج تحقیق نشان داد میانگین رتبه­ای تأثیر راهکارهای توسعه توانمندی­های کارآفرینانه دانشجویان بیش از حد متوسط است (۵۳/۳ از ۵). همچنین، عوامل «ارائه خدمات مشاوره­ای» و «برنامه­ریزی برای بهبود مهارت­های کارآفرینی» به‌ترتیب ۴۸/۲۰ و ۴۷/۱۹ درصد واریانس راهکارها را تبیین می­کنند. در پایان، پیشنهاد شد «تالار ورودی (Corridor) تخصصی مشاوره کسب‌وکار در مراکز آموزش عالی علمی- کاربردی کشاورزی» ایجاد شود. همچنین، «باید برنامه­ریزی جامعی برای بهبود مهارت­های کسب‌وکار و کارآفرینی دانشجویان از طریق تلفیق مباحث کارآفرینی در سرفصل­های دروس فنی و تخصصی رشته­های کشاورزی» صورت گیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.