مقاله مدل برنامه‌ریزی چند‌محصولی و چند ‌دوره‌ای خرید – تولید – توزیع در زنجیره تأمین با پارامترهای فازی


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله مدل برنامه‌ریزی چند‌محصولی و چند ‌دوره‌ای خرید – تولید – توزیع در زنجیره تأمین با پارامترهای فازی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مدل برنامه‌ریزی چند‌محصولی و چند ‌دوره‌ای خرید – تولید – توزیع در زنجیره تأمین با پارامترهای فازی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مدل برنامه‌ریزی چند‌محصولی و چند ‌دوره‌ای خرید – تولید – توزیع در زنجیره تأمین با پارامترهای فازی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مدل برنامه‌ریزی چند‌محصولی و چند ‌دوره‌ای خرید – تولید – توزیع در زنجیره تأمین با پارامترهای فازی :

تعداد صفحات :۲۱

در این مقاله، مدل‌سازی مسئله یکپارچه خرید – تولید – توزیع در قالب برنامه‌ریزی عدد صحیح مختلط فازی ارائه شده است. با توجه به نبود قطعیت‌های موجود در مسائل واقعی، پارامترها‌ی تقاضا، ظرفیت و هزینه که ممکن است مقادیر آنها در دسترس نباشند یا به دقت معلوم نباشند، به شکل اعداد فازی ذوزنقه‌ای در نظر گرفته شدند. در ادامه، دو روش رتبه‌بندی اعداد فازی برای تبدیل مدل فازی به مدل قطعی و حل آن به کار رفته است. برای اعتبار‌سنجی مدل پیشنهادی، مثال‌هایی با ابعاد مختلف توسط داده‌های تصادفی ایجاد شد و در دو حالت قطعی و فازی آزمایش شد. نتایج محاسباتی حاصل از حل مدل، نشان داد در مدل فازی به دلیل استفاده از روش -cut نسبت به مدل قطعی، مدل انعطاف‌پذیرتر شده و مقدار تابع هدف کمتری دارد. نبود قطعیت در پارامتر‌هایی مانند تقاضا، ظرفیت و هزینه‌ها سبب می‌شوند دامنه تغییرات پارامترها در مدل فازی انعطاف‌پذیرتر باشد و در فضای جواب انعطاف‌پذیر، مناسب‌ترین ترکیب تولید، از بین برش‌های مختلف انتخاب شود؛ در حالی که در شرایط قطعیت، به دلیل قطعی‌بودن مقادیر پارامترها، اجازه انعطاف‌پذیری به مقادیر پارامترهای مدل داده نمی‌شود، در نتیجه فضای جواب محدود شده و موجب افزایش مقدار تابع هدف می‌شود. مدل فازی علاوه بر نزدیک بودن به محیط واقعی، سبب می‌شود مدیران بر اساس درجه نبود قطعیت، از شرایط محیط واقعی، نسبت به میزان ریسک‌پذیری یا ریسک‌گریزی خودشان تصمیم‌گیری کنند و بر اساس آن، نسبت به استراتژی ترکیب تولید مورد نظر خود اقدام کنند. همچنین نتایج مدل پیشنهادی، موازنه کاهش درجه نبود اطمینان و افزایش هزینه‌ها را برای مدیران نشان می‌دهد. علاوه بر نتایج ذکر شده، محاسبات نشان داد، فازی بودن مدل، افزایش قابل توجهی در پیچیدگی محاسبات و زمان حل مسئله به وجود نمی‌آورد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.