مقاله مرگ در اندیشه غاده السّمان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مرگ در اندیشه غاده السّمان دارای ۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مرگ در اندیشه غاده السّمان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مرگ در اندیشه غاده السّمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مرگ در اندیشه غاده السّمان :
تعداد صفحات :۳۶
میرایی و مرگ به عنوان یکی از موضوعات اساسی و یک حقیقت که همگان در آن مشترکند از دیرباز تاکنون همواره مورد توجه ادیبان و اندیشمندان بوده و هست. «غاده السّمان» شاعر و نویسنده زن عرب، از یک طرف تحت تأثیر اندیشههای اگزیستانسیالیستی و زیستن در فرانسه، مهد این مکتب و از سوی دیگر متأثر از شکست اعراب از اسرائیل و نیز حضور در لبنان در زمان جنگهای داخلی آن کشور و همچنین برخورداری از روحیه ادیبانه و ظریف و ژرفانگر خود، متأثر از تجربه تلخ حوادث گزنده، و از جمله مرگ است. مرگ توانسته است تصویر خود را بر ذهن و زبان او مسلط کرده و در جای جای آثار وی متبلور شود، به گونهای که میتوان گفت بیشتر شخصیتهای داستانهای «غاده» به نوعی با مرگ در ارتباطاند. مرگ در اندیشه غاده السمان در زندگی مردمانی که درشعلههای سرکش جنگها و خونریزیها میزیند، اما روحشان دیر بازیست که مرده است و نیز در زندگی فرهیختگان و ادیبانی که به دلیل غوطهوری در مشکلات و مسائل زندگی از علم و ادب فاصله گرفته و با روزمرگی و مرگ تدریجی رو به رو هستند ترسیم میگردد. زندگی از نظر او معنایی عمیق دارد. او معتقد است مرگی که مایه نجات دیگران است مرگ نیست بلکه زندگی واقعی است. مرگِ مرگ است. او شهادت را عین بقا می داند شهید نه تنها نمیمیرد بلکه جاودانه میشود. دستهای دیگر نیز که در جدال مرگ و زندگی جانب زندگی را میگیرند و تسلیم مرگ نمی شوند در یک پارادوکس جدی و چالش برانگیز نه تنها مورد تحسین «غاده» بلکه نماینده وی در داستانهایش هستند. و این نگرش همان عنصری است که ادب مقاومت را پویا و زنده میدارد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.