بررسی اثربخشی درمان شناختی- رفتاری و مدیریت رفتار بر تعلل ورزی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثربخشی درمان شناختی- رفتاری و مدیریت رفتار بر تعلل ورزی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثربخشی درمان شناختی- رفتاری و مدیریت رفتار بر تعلل ورزی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثربخشی درمان شناختی- رفتاری و مدیریت رفتار بر تعلل ورزی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثربخشی درمان شناختی- رفتاری و مدیریت رفتار بر تعلل ورزی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : یافته

تعداد صفحات :۱۶

مقدمه: تحقیقات دو دهه اخیر بیانگر اهمیت و توجه خاص کشورهای مختلف به مساله تعلل بوده است. این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی درمان شناختی-رفتاری و مدیریت- رفتار بر تعلل ورزی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان صورت گرفته است.مواد و روش ها: در این پژوهش روش آزمایشی به کار رفته است که در آن از طرح پیش آزمون، پس آزمون با گروه های آزمایش و گواه استفاده شده است. از میان دانشجویان دختر و پسر در سال تحصیلی ۹۴-۹۳، ۳۹۳ نفر به عنوان نمونه آماری پژوهش به صورت در دسترس انتخاب شدند. برای انتخاب دانشجویان گروه های پژوهشی، ابتدا پرسشنامه تعلل تاکمن برای نمونه ای به حجم ۳۹۳ نفر از دانشجویان اجرا شد و از این میان، تعداد ۷۶ نفر از دانشجویان با توجه به نمرات کسب شده در پرسشنامه تعلل تاکمن به عنوان دانشجویان دارای تعلل شناسایی و به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند.یافته ها: یافته های این پژوهش نشان داد که میزان شیوع تعلل در کل دانشجویان ۱۹.۳۳ درصد بود. ۲۹.۴۱ درصد از پسران جامعه مورد بررسی، تعللی بودند در حالی که این میزان در دختران ۱۴.۹۶ درصد بود. همچنین نتایج حاکی از تاثیرگذاری دو روش درمان شناختی – رفتاری و مدیریت رفتار بر کاهش تعلل بود. علاوه بر این تفاوت معناداری بین جنسیت و نوع درمان در این پژوهش مشاهده شد.بحث و نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصله از این پژوهش، به نظر می رسد که تعلل از سازه های شناختی تاثیرپذیر است و با توجه به همین مساله، این دو روش درمانی با تاکید بر سازه های شناختی توانستند میزان تعلل را در گروه آزمایش کاهش دهند. همچنین تفاوت روش های درمانی در بین دختران و پسران، نشان از تفاوت سازه های شناختی متناسب با جنسیت است که به نظر می رسد بی ارتباط با نقش های جنسیتی نباشد

کلید واژه: تعلل، درمان، شناختی، رفتاری، مدیریت رفتار، دانشجویان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.