مقایسه دانش آموزان با و بدون اختلال بیش فعالی در مهارت های حرکتی ریز و درشت و نیم رخ حسی


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه دانش آموزان با و بدون اختلال بیش فعالی در مهارت های حرکتی ریز و درشت و نیم رخ حسی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه دانش آموزان با و بدون اختلال بیش فعالی در مهارت های حرکتی ریز و درشت و نیم رخ حسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه دانش آموزان با و بدون اختلال بیش فعالی در مهارت های حرکتی ریز و درشت و نیم رخ حسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه دانش آموزان با و بدون اختلال بیش فعالی در مهارت های حرکتی ریز و درشت و نیم رخ حسی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : سلامت اجتماعی

تعداد صفحات :۱۳

زمینه و هدف: اختلال نقص توجه/ بیش فعالی نوعی اختلال عصبی رشدی در دوران کودکی است که اغلب تا بزرگسالی تداوم می یابد و بر جنبه های مختلف زندگی تاثیر می گذارد. بنابراین، مطالعه حاضر با هدف مقایسه دانش آموزان با و بدون اختلال بیش فعالی در مهارت های حرکتی ریز و درشت و نیمرخ حسی انجام شد.روش و مواد: طرح مطالعه حاضر از نوع پس رویدادی است. جامعه آماری این مطالعه شامل کلیه دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی ۹۵- ۱۳۹۴ بود. نمونه مطالعه شامل ۹۷ دانش آموز با اختلال بیش فعالی و ۱۲۳ دانش آموز بدون اختلال بیش فعالی بود که به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه اختلال رفتاری Conners (نسخه معلم)، مقیاس تبحر حرکتی Bruininks Oseresky (فرم بلند) و پرسشنامه نیمرخ حسی Dunn و برای تجزیه و تحلیل داده ها، از تحلیل واریانس چندمتغیره استفاده شد.یافته ها: یافته ها نشان داد بین دو گروه دانش آموزان با اختلال بیش فعالی و عادی در مقیاس نیم رخ حسی با میانگین نمرات پردازش حسی (F=25.5)، تعدیل حسی (F=191.1) و پاسخ هیجانی/ رفتاری (F=23.1)، و مهارت های حرکتی ریز و درشت با میانگین نمرات مهارت حرکتی درشت (F=92.1) و مهارت حرکتی ریز (F=86.1) در سطح (P<0.001) تفاوت معناداری وجود داشت.نتیجه گیری: مطالعه نشان داد مهارت های حرکتی ریز و درشت و نیمرخ حسی دانش آموزان با اختلال بیش فعالی نسبت به دانش آموزان عادی دچار مشکل است. بنابراین ضروری است مداخلات بالینی جهت افزایش و بهبود مهارت های حرکتی ریز و درشت و نیز نیمرخ حسی دانش آموزان با اختلال بیش فعالی به منظور افزایش سازگاری اجتماعی و کیفیت زندگی آن ها مد نظر قرار گیرد.

کلید واژه: دانش آموزان، اختلال بیش فعالی، مهارت های حرکتی ریز و درشت، نیمرخ حسی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.