ساخت و هنجاریابی ابزار خودسنجی مهارتهای تفکر در دانشجویان علوم دریایی استان مازندران


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ساخت و هنجاریابی ابزار خودسنجی مهارتهای تفکر در دانشجویان علوم دریایی استان مازندران دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ساخت و هنجاریابی ابزار خودسنجی مهارتهای تفکر در دانشجویان علوم دریایی استان مازندران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ساخت و هنجاریابی ابزار خودسنجی مهارتهای تفکر در دانشجویان علوم دریایی استان مازندران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ساخت و هنجاریابی ابزار خودسنجی مهارتهای تفکر در دانشجویان علوم دریایی استان مازندران :

سال انتشار : ۱۳۹۵

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : آموزش علوم دریایی

تعداد صفحات :۲۲

پژوهش حاضر با هدف ساخت و هنجاریابی مقیاس خودسنجی مهارتهای تفکر در دانشجویان علوم دریایی انجام شد. ابتدا مولفه های اصلی مهارت های تفکر در ابعاد شناختی و فراشناختی شناسایی شده و اعتبار و روایی عوامل اشباع کننده آن برآورد گردید. نوع تحقیق در پژوهش حاضر توصیفی- تحلیلی بوده که به روش پیمایشی انجام شد. جامعه آماری آن را کلیه دانشجویان دانشگاه های علوم دریایی به تعداد ۱۹۶۰ نفر تشکیل داده است. نمونه آماری تحقیق به روش نمونه گیری تصادفی- طبقه ای و بر اساس جدول کرجسی-مورگان ۴۰۰ نفر برآورد گردیدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه ۷۸ سوالی محقق ساخته مبتنی بر مبانی نظری و پژوهشی با مقیاس چند درجه ای طراحی شد. ضریب اعتبار آزمون با استفاده از آلفای کرونباخ ۰.۹۶ بدست آمد. برای بررسی روایی پرسشنامه پس از برآورد کفایت نمونه برداری (Kmo) و آزمون کرویت بارتلت، تحلیل عاملی به روش تحلیل مولفه های اصلی درباره روایی سازه پرسشنامه نشان داد که مواد پرسشنامه به گونه کلی با یک عامل همبسته اند. چرخش عامل ها به شیوه واریماکس برای ساده سازی ساختار پرسشنامه نشان داد که ساختار نظری پرسشنامه از ۹ عامل (هدف مدار بازنگر، جستجوگر چالش طلب، نظارت گر، اندیشه مدار، استدلال طلب پایدار، مجذوبگر دانش موثر، تردیدگر اعتبارجو، راهبرد مدار منعطف، الگومند باورساز، انتقادگر سازش پذیر) با بار عاملی دست کم ۰.۳ تشکیل شده است که این ۹ عامل روی هم رفته ۵۰% درصد کل واریانس متغیرها را تبیین می کند و با توجه به این ۹ عامل مدل مفهومی آن طراحی گردید و به صورت مقیاسی در خودسنجی مهارت های تفکر ارایه گردید.

کلید واژه: هنجاریابی، مقیاس خودسنجی، مهارتهای تفکر

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.