ارزیابی ترکیب بیماران مراجعه کننده به بخش دندان پزشکی کودکان دانشکده دندان پزشکی اصفهان در فاصله سال های ۱۳۹۰-۱۳۹۲ در مقایسه با الزامات آموزشی دانشجویان


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی ترکیب بیماران مراجعه کننده به بخش دندان پزشکی کودکان دانشکده دندان پزشکی اصفهان در فاصله سال های ۱۳۹۰-۱۳۹۲ در مقایسه با الزامات آموزشی دانشجویان دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی ترکیب بیماران مراجعه کننده به بخش دندان پزشکی کودکان دانشکده دندان پزشکی اصفهان در فاصله سال های ۱۳۹۰-۱۳۹۲ در مقایسه با الزامات آموزشی دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی ترکیب بیماران مراجعه کننده به بخش دندان پزشکی کودکان دانشکده دندان پزشکی اصفهان در فاصله سال های ۱۳۹۰-۱۳۹۲ در مقایسه با الزامات آموزشی دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی ترکیب بیماران مراجعه کننده به بخش دندان پزشکی کودکان دانشکده دندان پزشکی اصفهان در فاصله سال های ۱۳۹۰-۱۳۹۲ در مقایسه با الزامات آموزشی دانشجویان :

سال انتشار : ۱۳۹۶

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشکده دندان پزشکی اصفهان

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: با توجه به اهمیت «ترکیب بیماران» در کسب مهارت های بالینی، هدف از این مطالعه، بررسی نیازهای دهان و دندان بیماران مراجعه کننده به بخش کودکان دانشکده دندان پزشکی اصفهان و مقایسه آن با برنامه ریزی آموزشی، جهت تعیین کفایت آموزش بالینی می باشد.مواد و روش ها: در این مطالعه مقطعی- تحلیلی، پرونده های بایگانی شده در بخش کودکان دانشکده دندان پزشکی اصفهان در بین سال های (۱۳۹۲-۱۳۹۰) سرشماری و اطلاعات مربوط به نیازهای دهان و دندان کوکان مراجعه کننده، استخراج گردید و با حاصل ضرب تعداد دانشجوی هر ترم در تعداد موارد ذکر شده و در الزامات آموزشی آن ترم (عملی ۱-۳) مقایسه، صورت گرفت. داده ها در نرم افزار SPSS نسخه ۱۸ وارد گردید. جهت ارزیابی «ترکیب بیماران»، میانگین نیازهای کودکان محاسبه و جهت مقایسه نیازهای کودکان با خدمات ارایه شده برای آن ها آزمون Paired t-test به کار رفت. سطح معنی داری، ۵ درصد لحاظ شد.یافته ها: در واحد عملی کودکان ۱ و ۲، اکثر خدمات ارایه شده، کمتر از الزامات آموزشی لازم برای دانشجویان بود. در واحد عملی کودکان ۳، به جز خدمات کشیدن و ترمیم دندان با Preventive Resin Restoration))PRR ، سایر خدمات ارایه شده در حد الزامات آموزشی دانشجویان نبود. در خصوص خدمت پیشگیرانه و ترمیمی در کلیه واحدهای عملی، به نظر رسید، تعداد موارد نیازمند این خدمت برای پوشش الزامات آموزشی، در حد کفایت بوده است. اما خدمت ارایه شده توسط دانشجویان، کمتر از حد انتظار الزامات آموزشی بود. در هر کودک تقریبا نیم یا یک سوم از نیازهای دندانی پوشش داده شد که به طور معنی داری (a=0.50, p value<0.001) با نیازهای واقعی او متفاوت می باشد.نتیجه گیری: در واحدهای عملی مختلف دندان پزشکی کودکان دانشکده، تعداد بیماران، جهت پوشش الزامات آموزشی مورد انتظار دانشجویان کافی نبود. اجرای دوره های خارج از دانشگاه به صورت اردوی آموزشی برای افزایش تعداد و تنوع بیمارانی که دانشجویان طی دوره آموزش بالینی خود می بینند، می تواند موثر باشد.

کلید واژه: ترکیب بیماران، دندان پزشکی اطفال، نیازهای دندانی کودکان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.