مبانی نظری و پیشینه سواد رسانه ای
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مبانی نظری و پیشینه سواد رسانه ای دارای ۹۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مبانی نظری و پیشینه سواد رسانه ای کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مبانی نظری و پیشینه سواد رسانه ای۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه سواد رسانه ای،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه سواد رسانه ای :
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
۱-۲- مقدمه……………………………………………………… ۸
۲-۲- تاریخچ سواد رسانه ای در برخی از کشورهای جهان…… ۸
۲-۲-۱- مفهوم سواد رسانه ای………………………………….. ۱۱
۲-۲-۲- عناصر سواد رسانه ای………………………………………. ۱۲
۲-۲-۱-۱- دسترسی……………………………………………… ۱۲
۲-۲-۱-۲- تحلیل…………………………………….. ۱۲
۲-۲-۱-۳- ارزیابی……………………………………….. ۱۲
۲-۲-۱-۴- ایجاد محتوا……………………………………………. ۱۲
۲-۲-۳- هدف سواد رسانه ای……………………………………………. ۱۲
۲-۲-۴- اهمیت و ضرورت سواد رسانه ای…………………………….. ۱۳
۲-۲-۵- اصول سواد رسانه ای……………………………………….. ۱۴
۳-۲- جایگاه سواد رسانه ای در نظام آموزش کشور ………………. ۱۵
۳-۲-۱- عناصر کلیدی در سواد رسانه ای……………………………… ۱۶
۳-۲-۲- لزوم آموزش سواد رسانه ای………………………….. ۱۷
۳-۲-۳- سیاستگذاری برای آموزش سواد رسانهای در ایران……… ۲۰
۳-۲-۴-مزیتهای آموزش سواد رسانه ای برای مخاطبان…….. ۲۱
۳-۲-۵- مفاهیم کلیدی در سواد رسانه ای…………………….. ۲۱
۳-۲-۵- ۱- هم رسانه ها «ساخت» هستند……………………. ۲۱
۳-۲-۵- ۲- رسانه ها به واقعیت ساخت میدهند………………….. ۲۲
۳-۲-۵- ۳- مخاطبان با معانی رسانه ای مذاکره می کنند………….. ۲۲
۳-۲-۵- ۴- رسانه ها ملاحضات تجاری دارند………………………….. ۲۲
۳-۲-۵- ۵- پیامهای رسانه ای متضمن ارزش و ایدئولوژی است………. ۲۲
۳-۲-۵- ۶- رسانه ها ملاحضات اجتماعی و سیاسی دارند…….. ۲۳
۳-۲-۵- ۷- شکل و محتوا در رسانه ها رابطه نزدیک دارند…… ۲۳
۳-۲-۵- ۸- شکل و محتوا در رسانه ها رابط نزدیک دارند…………… ۲۳
۳-۲-۶- ویژگیهای اصلی سواد رسانه ای………………………………. ۲۳
۳-۲-۷- اصول و رویکردهای نظری سواد رسانه ای………………… ۲۴
۳-۲-۸- گونه شناسی سواد رسانه ای……………………………… ۳۰
۳-۲-۹- ویژگیهای پروژههای سواد رسانهای……………………….. ۳۲
۳-۲-۱۰-فرایند چند بعدی سواد رسانه ای……………………………… ۴۰
۳-۲-۱۱- توانایی های مرتبط با سواد رسانه ای…………………….. ۴۱
۳-۲-۱۲- سواد رسانه ای در جامعه ………………………… ۴۱
۳-۲-۱۳- جنبه های سواد رسانه ای……………………….. ۴۳
۳-۲-۱۴- مراحل کسب سواد رسانه ای………………………. ۴۳
۳-۲-۱۴-۱- داشتن آگاهی کامل در خصوص استفاده از رسانه ها……. ۴۳
۳-۲-۱۴- ۲- برخورد منتقدانه با محتوای رسانه ها……………………… ۴۴
۳-۲-۱۴- ۳- تحلیل زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی محیط رسانه.. ۴۴
۳-۲-۱۴- ۴- جانبداری از رسانه و استفاده از آن برای تغییرات اجتماعی.. ۴۴
۳-۲-۱۵- دلایل فراگیری سواد رسانه ای……………………………… ۴۵
۳-۲-۱۶-توسعه سواد رسانه ای …………………………………….. ۴۵
۳-۲-۱۷- سواد رسانه ای به عنوان یک نوآوری تکنولوژیکی ………. ۴۶
۳-۲-۱۸- مهمترین مراحل تکامل سواد رسانه ای…………………. ۴۷
۳-۲-۱۹-رسانه متعامل و کارکرد های آن…………………………….. ۴۷
۳-۲-۲۰- نیاز به سواد رسانه ای در فضای رسانه ای امروز…………. ۴۸
۳-۲-۲۱- ارتباطات اجتماعی سالم بوسیل اطلاعات و دانش………. ۴۹
۳-۲-۲۲-پیامدهای رسانه………………………………………….. ۵۰
۳-۲-۲۳- سواد رسانه ای از نظر هابز……………………………….. ۵۳
۴-۲- ۱- تلفیق نظر لاسول و هابز در زمین سواد رسانه ای ……. ۵۴
۴-۲- ۲- الگوی سواد رسانه ای جیمز پاتر ……………………………… ۵۷
۴-۲- ۳- ساختارهای دانش رسانه ای از نظر پاتر…………………… ۵۸
۴-۲- ۴- مفهوم سواد رسانه ای و ارتباط آن با رسانه جمعی ….. ۵۹
۴-۲- ۵- تعریف سواد رسانه ای و وسایل ارتباط جمعی…………… ۶۰
۴-۲- ۶-سطوح سواد رسانه ای در رسانه های جمعی …………….. ۶۴
۴-۲- ۷- فرایندهای شناختی آموزش سواد رسانهای در رسانه های جمعی.. ۶۵
۴-۲-۸- موافقان سواد رسانه ای …………………………………………. ۶۶
۴-۲- ۹-مخالفان سواد رسانه ای…………………………………………. ۶۷
۴-۲- ۱۰- جایگاه تفکر انتقادی در سواد رسانه ای…………………. ۶۷
۴-۲- ۱۱-تولید متن رسانه ای در رسانه های جمعی……………….. ۶۸
۴-۲- ۱۲-ابعاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی رسانه های جمعی و سواد رسانه ای…. ۶۹
۴-۲- ۱۳-رهنمودهایی برای برنامه های جامع سواد رسانه ای……… ۶۹
۴-۲- ۱۴- نظریه های رسانه در تعامل با سواد رسانه ای…………… ۷۰
۴-۲- ۱۵- نظری برجسته سازی………………………………. ۷۱
۴-۲- ۱۶- نظری یادگیری اجتماعی………………………………. ۷۱
۴-۲- ۱۷- نظری استفاده و خشنودی………………………………… ۷۱
۴-۲- ۱۸- نظریه گلوله جادویی…………………………………………….. ۷۲
۴-۲- ۱۹- نظری انتقادی……………………………………………. ۷۳
۴-۲- ۲۰-نظری مارپیچ سکوت…………………………………………….. ۷۳
۴-۲- ۲۱- نظری کاشت یا پرورش………………………….. ۷۳
۴-۲- ۲۲-نظری امپریالیسم فرهنگی…………………………………….. ۷۴
۴-۲- ۲۳- نظری نشر نوآوری……………………………………………… ۷۵
۴-۲- ۲۴- نظری شکاف آگاهی………………………………………….. ۷۵
۴-۲- ۲۵- نظریه استحکام یا تأثیر محدود……………………………… ۷۶
۴-۲- ۲۶-نظریه اجتماعی سواد رسانه ای و رسانه های جمعی….. ۷۶
بخش دوم: پیشین تحقیق
۵-۲- سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در ایران ……………….. ۷۷
۵-۲-۱- سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در خارج ……… ۸۰
۶-۲- چارچوب نظری تحقیق………………………………. ۸۲
۷-۲- سوالات تحقیق…………………………… ۸۵
۷-۲-۱-فرضیه های تحقیق ………………………………………… ۸۵
۷-۲-۱- -۱- فرضیه اصلی…………………………………… ۸۶
۷-۲-۱- -۲- فرضیات فرعی………………………………………. ۸۶
۸-۲- الگوی نظری پژوهش…………………………………………… ۸۷
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.