مبانی نظری فشار روانی والدگری، کودکان با نیازهای ویژه


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری فشار روانی والدگری، کودکان با نیازهای ویژه دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری فشار روانی والدگری، کودکان با نیازهای ویژه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مبانی نظری فشار روانی والدگری، کودکان با نیازهای ویژه۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری فشار روانی والدگری، کودکان با نیازهای ویژه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری فشار روانی والدگری، کودکان با نیازهای ویژه :

مبانی نظری فشار روانی والدگری، کودکان با نیازهای ویژه (فصل دوم تحقیق)

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

نوع فایل:wordوقابل ویرایش

مقدمه

در تمام جوامع والدین در مسیر پرورش کودکان خود با یک سری مسائل و فشارها مانند مسائل و مشکلات مالی، تربیتی، رفتاری، تحصیلی و… مواجه هستند که در تجربه ی فشار روانی[۱] یا پریشانی[۲] آنها دخیل است. اما پیش از تعریف فشار روانی والدگری باید به تعریف فشار روانی بپردازیم:

تعریف فشار روانی

واژه ی فشار روانی آنطور که در محاوره به کار می رود، به یک احساس ذهنی از دستپاچگی توسط نیازهای مختلف اشاره دارد. اگر چه این نیازها همیشه همپوشانی زمانی ندارند، از یک لحظه به بعد ذهن ما آن را اینگونه احساس می کند. کاربرد مستقیم تمرین ذهن آگاهی به عنوان وسیله ای برای مدیریت استرس در این ویژگی نهفته است (آگی، دانوف-برگ و گرنت[۳]، ۲۰۰۹).

…………….

تعریف فشار روانی والدگری

امروزه والدین با انواع فشار روانی در زندگی روزمره مواجه هستند که این فشار روانی بر انجام وظایف والدینی و روابط و تعاملات بین

………….

عوامل فشارزای والدینی

بلسکی (۱۹۹۳) بیان می کند که پژوهشگران عوامل فشارزای والدینی را به دو قلمرو گسترده، الف) عوامل درون خانوادگی و ب) عوامل برون خانوادگی طبقه بندی می کنند. الف) عوامل درون خانوادگی؛ شامل خصوصیات کودک

…………..

پیامدهای فشار روانی

پیامدهای فشار روانی به طور کلی به سه دسته؛ الف) پیامدهای جسمانی، ب)پیامدهای هیجانی و رفتاری و ج)پیامدهای شناختی تقسیم می شوند.

الف) پیامدهای جسمانی: پیامدهای جسمانی فشار روانی بسیار گسترده بوده و در افراد مختلف به

……………

ب) پیامدهای هیجانی و رفتاری: اختلال های جسمانی و تغییرات انتقال یافته از فشار روانی نشان دهنده کامل فشار روانی نمی باشد، بلکه فشار روانی می تواند پیامدهای هیجانی و رفتاری را نیز به دنبال داشته باشد. برهم و کاسین[۴] (۱۹۹۳)

…………..

ج) پیامدهای شناختی: دویل[۵] (۲۰۰۳) چنین بیان می کند که پاسخ های شناختی نیز تحت تأثیر فشار روانی قرار می گیرد که اغلب می تواند الگوی تفکر شخص

……….

والدین و خانواده دارای کودک با نیازهای ویژه

خانواده ی فردی با نیازهای ویژه، تحت تأثیر فشارهای مختلفی قرار دارند که شامل تغییر در ساختار خانواده و نقش ها، عدم توانایی کنترل روی جریانات عادی زندگی، عدم اطلاع در مورد مراقبت ها، جدایی از افراد مورد علاقه

…………..

احساسات والدین درباره کودک با نیازهای ویژه

کامینگز[۶] (۱۹۷۶)، برادشو و لاتون[۷] (۱۹۷۸) و بردن[۸] (۱۹۸۰؛ البرزی و بشاش (۱۳۷۵) نشان دادند که خانواده های کودکان معلول

………….

نقش والدین در بهبود کودک

بدون همکاری و درک والدین از ناتوانی یادگیری کودک، موفقیتی حاصل نمی شود. به عنوان مثال یکی از بهترین شیوه های بهبود خواندن در مدرسه، تشویق کودک به خواندن و فراهم کردن فرصت

……….

مادران و فشار روانی

مادر به عنوان یکی از اعضای خانواده که عمده ترین نقش والدگری را در سیستم خانواده ایفا می کند، ممکن است تحت تأثیر منابع متعدد فشارزا از جمله مسائل زیست شناختی مانند قاعدگی، افسردگی پس از زایمان، افسردگی یائسگی و … و

……….

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.