تحلیل عددی توزیع دما در تیوب های کولر هوایی E-652 پالایشگاه اراک


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل عددی توزیع دما در تیوب های کولر هوایی E-652 پالایشگاه اراک دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل عددی توزیع دما در تیوب های کولر هوایی E-652 پالایشگاه اراک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل عددی توزیع دما در تیوب های کولر هوایی E-652 پالایشگاه اراک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل عددی توزیع دما در تیوب های کولر هوایی E-652 پالایشگاه اراک :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

یکی از انواع مبدل های حرارتی صنعتی، مبدل حرارتی هوا خنک (کولر هوایی) است. کولرهای هوایی مبدل های لوله ای هستند که در آنها هوای محیط بر روی سطح خارجی لوله ها جریان دارد و سیالی درون لوله ها را خنک یا کندانس می کند. با توجه به کاربرد گسترده مبدل های حرارتی هوا خنک در صنایع نفت و گاز، جلوگیری از بروز هرگونه عیب در این نوع مبدل ها حایز اهمیت است. در کار حاضرکولر هوایی E-652 پالایشگاه اراک که به منظور خنک کردن سیال فرایندی (مشتق نفتی هیدروکربن) ساخته و نصب گردیده؛ مورد بررسی قرار گرفته است. یکی از عیوب به وجود آمده در این نوع مبدل، نشتی سیال در بعضی از تیوب ها بعد از مدتی کارکرد آن می باشد. در این پژوهش با استفاده از روش عددی و حل معادلات حاکم بر سیال و انتقال حرارت، عملکرد مبدل در فصول مختلف سال مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. دمای هوای ورودی بر روی سطح خارجی تیوب ها در دامنه .۴۳ درجه سانتیگراد تا.۲۰- درجه سانتیگراد در نظر گرفته شده و بر اساس آن، دمای سیال فرایندی خروجی و همچنین دمای هوای خروجی از روی دسته لوله ها بدست آمده است. همچنین با تغییر سرعت هوای ورودی اثر آن بر دمای سیال فرایندی خروجی و دمای هوای خروجی بدست آمده است. کانتورهای توزیع دما، سرعت و فشار بدست آمده گویای این نکته هستند که ماکزیمم دما در بالاترین ردیف لوله ها روی می دهد و هرچه به ردیف های پایین تر نزدیک می شویم سیال خنک تر شده و در نتیجه جداره تیوب دمای کمتری دارد. در شرایط یکسان با تغییر جهت دمیدن هوا از بالا به پایین در مقایسه با حالتی که هوا از پایین به بالا می ‎دمد توزیع دما یکنواخت تر شده و تنش حرارتی به وجود آمده در تیوب های ردیف بالایی که می تواند عامل نشتی سیال محسوب گردد کاهش یافته و عملکرد مبدل بهبود می یابد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.