بررسی امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژیهای آن در شرکت خودروسازی سایپا


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژیهای آن در شرکت خودروسازی سایپا دارای ۱۷۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژیهای آن در شرکت خودروسازی سایپا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژیهای آن در شرکت خودروسازی سایپا۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژیهای آن در شرکت خودروسازی سایپا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژیهای آن در شرکت خودروسازی سایپا :

بررسی امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژیهای آن در شرکت خودروسازی سایپا

چکیده

هدف از انجام این فایل بررسی امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژی­های آن در شرکت خودرو­سازی سایپا است. کارت امتیازی متوازن یکی از تکنیک­های ارزیابی عملکرد سازمان­ها می­باشد که سازمان را از چهار منظر مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و یادگیری و رشد مورد ارزیابی قرار می­دهد. عمده­ترین مشکل در سازمان­ها اجرای استراتژی تدوین شده می­باشد. کارت امتیازی متوازن فاصله­ای که ما بین تدوین و اجرای استراتژی وجود دارد از بین می­برد. محل فایل شرکت سایپا و جامعه آماری شامل ۵۸ نفر از مدیران ارشد، مدیران میانی، اجرائی شاغل در شرکت سایپا می­باشند. روش فایل توصیفی– پیمایشی و ابزار جمع­آوری اطلاعات پرسشنامه و مطالعات کتابخانه­ای بوده و روش آماری، آمار استنباطی می­باشد. نتایج حاصل از فایل بیانگر این است که امکان اجرای ارزیابی متوازن با بکارگیری کارت امتیازی متوازن در شرکت سایپا وجود دارد. و با استفاده از این تکنیک امکان غلبه بر موانع اجرای استراتژی در شرکت سایپا وجود دارد. ‏‏

واژگان کلیدی: کارت امتیازی متوازن، استراتژی، سایپا، سازمان

مقدمه

در مورد سازمان تعاریف بسیاری ارائه شده است. کلاسیک­ها بر نقش ساختار در سازمان تاکید می­کنند و نئوکلاسیک­ها به انسان توجه اساسی دارند. سازمان­های مکانیکی، سازمان­های ارگانیکی، سازمان یادگیرنده، سازمان به مثابه فرهنگ و انواع مختلفی از تعاریف دیگر که هریک از زوایه­ای خاص به سازمان می­نگرند. اما یکی از استعاره­های جالب در مورد سازمان، تشبیه سازمان به انسان است، در این تفکر به سازمان به مثابه موجودی زنده نگریسته می­شود. اما در همه موجودات زنده، بویژه انسان، فاکتورهایی وجود دارد که از آنها به عنوان علایم حیاتی نام برده می­شود.! آیا سازمان نیز علایم حیاتی دارد؟ آیا آنچنان که فشار خون و نبض انسان حامل پیام مرگ و زندگی می­توانند باشند،

بخشی از متن

تعاریف نظری و عملیاتی

تعاریف نظری

کارت امتیازی متوازن

مدلی جامع برای سنجش عملکرد سازمان است. در ایران کارت امتیازی متوازن، کارنامه توازن عملیات و یا ارزیابی فراگیر شده است. در سال ۱۹۹۲ یکی از جدید­ترین متون حسابداری مدیریت به نام ارزیابی متوازن به وسیله کاپلان و نورتون ارائه گردید. وآن عبارت چیزی است که با اندازه­گیری واقعی عملکرد از ابعاد مالی و غیر مالی (از بعد مالی = نگاهی به عقب، از بعد مشتری = نگاه از بیرون به درون سازمان، از نوع نوآوری ورشد= نگاه به جلو و از بعد عملیات = نگاه از درون به بیرون) سازمان را مورد ارزیابی قرار می­دهد و با مقایسه آن با هدف­های سازمان ما را به سمت هدف­های سازمان رهنمود می­کند و راهبرهای مقدم را به ما معرفی می­کند. مدل امتیازی متوازن، مدلی جامع برای سنجش عملکرد سازمان است و این مدل اهداف استراتژیک سازمان را در چند حوزه حیاتی به شاخص­های قابل سنجش تبدیل می­کند که این حوزه­ها عبارتند از:

۱-امور مالی

۲-مشتری یا ارباب رجوع

۳-فرآیند­های داخلی انجام کار در سازمان

۴- رشد و یادگیری (هیننر ۲۰۰۱)

استراتژی (راهبرد)

استراتژی به تعیین هدف­ها و اولویت­های سازمان (بر اساس پیش بینی محیط بیرونی و توانایی­های سازمان) و تدوین برنامه­های عملیاتی (برای دست یافتن به هدف­های ذکر شده)، می­گویند (الوانی، ۱۳۷۸). استراتژی راه رسیدن به دیدگاه است. هر استراتژی توصیف می­کند که مجموع مدیریت چه تدبیری در پیش گیرد که با توجه به امکانات و فرصت­های موجود در بازار بتواند در آمیزده و به دیدگاه از قبل تعیین شده دست یابد. استراتژی چگونگی انطباق ظرفیت­های یک سازمان با فرصت­های موجود در بازار به منظور تحقق هدف­های کل سازمان می­باشد (اشنایدر و داوول[۱]، ۱۹۹۹).

تعاریف عملیاتی

کارت امتیازی متوازن: در این فایل کارت امتیازی متوازن بر مبنای سوالات فایل با استفاده از پرسشنامه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت که این پرسشنامه برای هر فرضیه دارای تعدادی سوال خواهد بود.

[۱] – Schinder & Dowell 1999

بررسی امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژیهای آن در شرکت خودروسازی سایپا
فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول: کلیات.. ۱

۱-۱- مقدمه. ۲

۱-۲- عنوان فایل. ۲

۱-۳- بیان مسئله. ۳

۱-۴- ضرورت و اهمیت انجام فایل… ۶

۱-۵- اهداف فایل. ۹

۱-۵-۱- هدف اصلی.. ۹

۱-۶- سؤالات فایل. ۹

۱-۶-۱- سوال اصلی فایل. ۹

۱-۶-۲- سوالات فرعی.. ۹

۱-۷- فرضیه‏های فایل. ۱۰

۱-۷-۱- فرضیه اصلی.. ۱۰

۱-۷-۲- فرضیه­های فرعی.. ۱۰

۱-۸- روش فایل. ۱۱

۱-۹- روش آماری.. ۱۱

۱-۹-۱- آمار توصیفی.. ۱۱

۱-۹-۲- آمار استنباطی.. ۱۱

۱-۱۰- روش گردآوری داده­ها ۱۱

۱-۱۱-جامعه آماری، روش نمونه‏گیری و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان) ۱۲

۱-۱۲-تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری.. ۱۲

۱-۱۳-تعاریف نظری و عملیاتی.. ۱۲

۱-۱۳-۱- تعاریف نظری.. ۱۲

۱-۱۳-۱-۱- کارت امتیازی متوازن. ۱۲

۱-۱۳-۱-۲-استراتژی (راهبرد) ۱۳

۱-۱۳-۲- تعاریف عملیاتی.. ۱۳

فصل دوم: ادبیات و مبانی نظری.. ۱۴

کارت امتیازی متوازن. ۱۵

۲-۱- مقدمه. ۱۵

۲-۲- تاریخچه و روند تکاملی کارت امتیازی متوازن. ۱۷

۲-۲-۱- معیارهای سنجش مالی عمدتاً کوتاه مدت و غیر استراتژیک هستند. ۱۸

۲-۲-۲- ارزیابی مبتنی بر اطلاعات تاریخی است. ۱۸

۲-۲-۳- ارزیابی­ها عمدتاً یک بعدی است. ۱۸

۲-۳- تاریخچه شکل­گیری برنامه­ریزی استراتژیک… ۱۹

۲-۴- استراتژی.. ۲۰

۲-۵- چهار فرآیند مدیریت راهبردی.. ۲۱

۲-۵-۱- تفسیر چشم‌انداز. ۲۱

۲-۵-۲- انتقال راهبرد و مرتبط ساختن آن با اهداف.. ۲۲

۲-۵-۳- برنامه‌ریزی تجاری.. ۲۴

۲-۵-۴- بازخورد و آموزش… ۲۵

۲-۶- تعاریف کارت امتیازی متوازن. ۲۸

۲-۷- کارت امتیازی متوازن ابزار کارآمد تسری استراتژی­ها ۳۰

۲-۸- مزایای کارت امتیازی متوازن. ۳۰

۲-۸-۱- یکپارچگی و نظارت.. ۳۱

۲-۸-۲- تمرکز. ۳۱

۲-۸-۳- بازخور. ۳۱

۲-۸-۴- همسویی.. ۳۱

۲-۸-۵- ارتباطات.. ۳۲

۲-۸-۶- مسئولیت‌پذیری.. ۳۲

۲-۸-۷- مشارکت.. ۳۲

۲-۸-۸- تبدیل و تکامل. ۳۲

۲-۹- کارکردهای کارت امتیازی متوازن. ۳۳

۲-۱۰- منظرهای ارزیابی متوازن. ۳۴

۲-۱۱- دلایل عدم اجرای استراتژی­های تدوین شده در سازمان. ۳۶

۲-۱۱-۱- عدم مشارکت کارکنان در فرآیند برنامه­ریزی استراتژیک شرکت.. ۳۷

۲-۱۱-۲- موانع مدیریتی.. ۳۷

۲-۱۱-۳- موانع عملیاتی.. ۳۷

۲-۱۱-۴- موانع کارکنان. ۳۷

۲-۱۲- معرفی وجوه کارت امتیازی متوازن. ۳۹

۲-۱۲-۱-وجه مالی.. ۴۰

۲-۱۲-۲- وجه مشتری.. ۴۱

۲-۱۲-۳- وجه رشد و یادگیری.. ۴۲

۲-۱۲-۴- وجه فرآیندهای داخلی.. ۴۲

۲-۱۲-۴-۱- آرمان / چشم­انداز. ۴۳

۲-۱۲-۴-۲- استراتژی.. ۴۳

۲-۱۲-۴-۳- عوامل بحرانی موفقیت.. ۴۴

۲-۱۲-۴-۴- روابط علت و معلولی.. ۴۴

۲-۱۲-۴-۵- برنامه عملی.. ۴۴

۲-۱۳- پیاده­سازی کارت امتیازی متوازن. ۴۵

۲-۱۳-۱- قدم اول. ۴۵

۲-۱۳-۲-قدم دوم. ۴۶

۲-۱۳-۳- قدم سوم. ۴۶

۲-۱۳-۴- قدم چهارم. ۴۷

۲-۱۳-۵- قدم پنجم. ۴۷

۲-۱۳-۶- قدم ششم. ۴۸

۲-۱۴- مثالی از یک سیستم کارت امتیازی متوازن. ۴۸

۲-۱۴-۱- منظر مالی اهداف.. ۴۸

۲-۱۴-۲- منظر فرآیندهای داخلی اهداف.. ۴۸

۲-۱۴-۳- منظر یادگیری و رشد اهداف.. ۴۹

۲-۱۴-۴- منظر مشتری.. ۴۹

۲-۱۵- ایجاد سازمان استراتژی محور به کمک کارت امتیازی متوازن. ۵۰

۲ -۱۵-۱- استراتژی به اصطلاحات عملیاتی.. ۵۱

۲-۱۵-۲- همسوسازی سازمان برای ایجاد هم افزایی.. ۵۲

۲-۱۵-۳- تبدیل استراتژی به کار هر روز هرکس… ۵۲

۲-۱۵-۳-۱- آموزش و برقراری ارتباط.. ۵۳

۲-۱۵-۳-۲- توسعه اهداف فردی و گروهی.. ۵۳

۲-۱۵-۳-۳- سیستم­های پاداش و بهره­وری.. ۵۳

۲-۱۵-۴- تبدیل استراتژی به یک فرآیند مستمر. ۵۴

۲-۱۵-۵- بسیج و به حرکت درآوردن تحول ازطریق رهبـری مدیریت ارشد. ۵۴

۲-۱۶- گسترش استفاده از کارنامه متوازن (کارت امتیازی متوازن) ۵۷

۲-۱۷-کارنامه متوازن تکمیل کنندهِ گزارشگری مالی رایج.. ۵۸

۲-۱۸- چهار دیدگاه در کارنامه متوازن. ۵۹

۲-۱۹- داستان­های موفقیت از راه کارت امتیازی متوازن. ۶۰

۲-۱۹-۱- رشد پایه درآمد که بیشتر از رشد بازار باشد. ۶۱

۲-۱۹-۲- تبدیل درصد درآمد حاصل از تغییرات تدریجی به سود عملیاتی.. ۶۱

۲-۱۹-۳- دو برابر کردن سود هر سهم. ۶۱

۲-۲۰- سنگ بنای پیروزی.. ۶۳

۲-۲۰-۱- حمایت مدیریت ارشد. ۶۴

۲-۲۰-۲- مدیریت ۶۴

۲-۲۱- چالش­های کارت امتیازی متوازن در مقام عمل. ۶۵

۲-۲۲- سیستم جامع مدیریتی کارت امتیازی متوازن برای پیوند استراتژی با عملیات.. ۶۶

۲-۲۲-۱ – تنظیم استراتژی.. ۶۶

۲-۲۲-۲- برنامه­ریزی استراتژیک… ۶۷

۲-۲۲-۳- همسویی سازمان با استراتژی.. ۶۹

۲-۲۲-۴- برنامه­ریزی عملیات.. ۶۹

۲-۲۲-۵- کنترل، نظارت و یادگیری.. ۷۰

۲-۲۲-۶- سنجش و سازگار کردن استراتژی.. ۷۰

۲-۲۳- بعضی از کاستی­های کارت امتیازی متوازن. ۷۱

۲-۲۴-فایلات انجام شده در مورد کارت امتیازی متوازن. ۷۲

۲-۲۴-۱- فایلات خارجی.. ۷۲

۲-۲۴-۲- فایلات داخلی.. ۷۶

۲-۳- نتیجه­گیری.. ۷۹

فصل سوم: مواد و روش­ها و روش­شناسی فایل یا روش اجرای فایل. ۸۱

۳-۱- مقدمه. ۸۲

۳-۲ – روش فایل. ۸۲

۳-۲-۱- برحسب هدف.. ۸۳

۳-۲-۲- برحسب نحوه گردآوری داده­ها ۸۴

۳-۳- جامعه آماری فایل. ۸۷

۳-۴- روش نمونه­گیری و تعیین حجم نمونه. ۸۷

۳-۵- روش و ابزار جمع­آوری اطلاعات و اندازه­گیری داده­ها ۸۷

۳ -۶- روش سنجش اعتبار (روایی) و پایایی: ۹۱

۳-۶-۱- روایی پرسشنامه فایل. ۹۱

۳-۶-۲- پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه. ۹۲

۳ -۷- روش تجزیه و تحلیل دادها و آزمون فرضیه­ها ۹۳

۳-۷-۱- نرم­افزارهای مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل داده­ها ۹۴

۳-۷-۲- مقایسه رتبه با استفاده از آزمون فریدمن.. ۹۴

۳-۷-۳- آزمون کای –دو برای جدول­های یک بعدی.. ۹۵

۳-۷-۴- آزمون نسبت (دو جمله­ای) ۹۵

۳-۸-چهارچوب نظری و مدل فایل: مدل کارت امتیازی متوازن. ۹۶

۳-۸-۱- مانع اول. ۹۶

۳-۸-۲- مانع دوم. ۹۶

۳-۸-۳- مانع سوم. ۹۶

۳-۸-۴- مانع چهارم. ۹۶

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­ها ۱۰۰

۴-۱- مقدمه. ۱۰۱

۴-۲- ویژگی­های جمعیت­شناسی جامعه مورد مطالعه. ۱۰۱

۴-۲-۱- جامعه مورد مطالعه از لحاظ جنسیت.. ۱۰۲

۴-۲-۲- جامعه مورد مطالعه از لحاظ سن.. ۱۰۲

۴-۲-۳- جامعه مورد مطالعه از لحاظ تحصیلات.. ۱۰۳

۴-۲-۴- جامعه مورد مطالعه از لحاظ سابقه کار در سازمان. ۱۰۴

۴-۳ – آزمون فرضیات.. ۱۰۵

۴-۳-۱- آزمون فرضیه اصلی فایل. ۱۰۵

۴-۳-۱-۱- آزمون کای – دو. ۱۰۶

۴-۳-۱-۲- آزمون نسبت (دو جمله­ای) ۱۰۸

۴-۴- آزمونهای مربوط به فرضیه اول. ۱۱۰

۴-۴-۱- آزمون کای – دو. ۱۱۰

۴-۴-۲- آزمون نسبت (دو جمله­ای) ۱۱۲

۴-۵- آزمون مربوط به فرضیه دوم. ۱۱۴

۴-۵-۱- آزمون کای –دو. ۱۱۴

۴-۵-۲- آزمون نسبت (دو جمله­ای) ۱۱۶

۴-۶- آزمون مربوط به فرضیه سوم. ۱۱۸

۴-۶-۱- آزمون کای – دو. ۱۱۸

۴-۶-۲- آزمون نسبت (دو جمله­ای) ۱۲۰

۴-۷- آزمون مربوط به فرضیه چهارم. ۱۲۱

۴-۷-۱- آزمون کای –دو. ۱۲۱

۴-۷-۲- آزمون نسبت (دو جمله­ای) ۱۲۳

۴-۸- آزمون مربوط به فرضیه پنجم. ۱۲۴

۴-۸-۱- آزمون کای –دو. ۱۲۴

۴-۸-۲-آزمون نسبت (دو جمله­ای) ۱۲۶

فصل پنجم: نتایج فایل. ۱۲۸

۵-۱- مقدمه. ۱۲۹

۵-۲- خلاصه فایل. ۱۲۹

۵-۳- نتایج آزمون فرضیات و تفسیر آنها ۱۳۰

۵-۳-۱- آزمون کای-دو. ۱۳۱

۵-۳-۲- آزمون نسبت (دو جمله­ای) ۱۳۱

۵-۴- پیشنهادات براساس نتایج به دست آمده ۱۳۴

۵-۵- پیشنهادات برای فایلات آتی.. ۱۳۴

۵-۶- محدودیت­های فایل. ۱۳۴

منابع و مآخذ. ۱۳۶

پیوستها ۱۴۷

Abstract 154

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.