تبیین جامعه شناختی سبک های فرزند پروری و پیشرفت تحصیلی درمیان دانش آموزان مقطع متوسطه شهر ری بر اساس نظریه دایانا بامریند


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تبیین جامعه شناختی سبک های فرزند پروری و پیشرفت تحصیلی درمیان دانش آموزان مقطع متوسطه شهر ری بر اساس نظریه دایانا بامریند دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تبیین جامعه شناختی سبک های فرزند پروری و پیشرفت تحصیلی درمیان دانش آموزان مقطع متوسطه شهر ری بر اساس نظریه دایانا بامریند  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تبیین جامعه شناختی سبک های فرزند پروری و پیشرفت تحصیلی درمیان دانش آموزان مقطع متوسطه شهر ری بر اساس نظریه دایانا بامریند،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تبیین جامعه شناختی سبک های فرزند پروری و پیشرفت تحصیلی درمیان دانش آموزان مقطع متوسطه شهر ری بر اساس نظریه دایانا بامریند :

تعداد صفحات :۳۲

چکیده مقاله:

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین سبک های فرزند پروری والدین با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر ری بود. تحقیق حاضر از نوع کاربردی و توصیفی پیمایشی و از نوع همبستگی میباشد.جامعه ی مورد نظر شامل والدین کلیه ی دانش آموزان دختر و پسر پایه ششم ابتدایی شهر ری در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ بوده است. حجم نمونه مطابق با جدول مورگان ۱۹۷۲ ۳۰۰ نفربرآورد گردید. شیوه نمونه گیری تصادفی و به روش خوشه ای بود، بدین ترتیب که شهر ری به سه منطقه محله اصلی تقسیم و از هر محله ۲ مدرسه و از هر مدرسه، والدین ۵۰ نفر از دانش آموزان انتخاب شدند.و در نهایت ۳۰۰ نفر نمونه انتخاب گردید ابزار تحقیق سبک فرزندپروری بامریند ۱۹۹۸ برای شناسایی هر یک از سه سبکوالدینی اقتدار منطقی، مستبد و آزادگذار بوده که قبلا روایی آن مورد تایید اساتید و خبرگان قرارگرفته بود و پایایی آن به کمک روش ضریب آلفای کرونباخ مقادیر ۰.۸۶ بدست آمد که نشان دهندهاعتبار و پایایی پرسشنامه های مذکور بود. داده های جمع آوری شده با استفاده از آزمون های آماریرگرسیون و ضریب همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار spss تحلیل گردید. نتایج پژوهش نشان دادکه که بین سبک فرزندپروری و پیشرفت تحصیلی رابطه معنادار وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیو ن نیزنشان می دهد که سبک فرزندپروری مقتدر منطقی در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش-آموزان نقش معنادار دارد و حدود ۵.۵۳ درصد واریانس پیشرفت تحصیلی بر اساس سبک فرزند پروری والدین قابل پیش بینی است. و رابطه منفی و معنی دارای بین سبک های فرزند پروری مستبدانه ، سهل گیرانه و بی اعتنا با پیشرفت تحصیلی مشاهده شده است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.