بررسی روایی و پایایی فرم فارسی پرسش نامهSLEQ از دیدگاه دبیران تربیت بدنی استان کردستان


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
10 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی روایی و پایایی فرم فارسی پرسش نامهSLEQ از دیدگاه دبیران تربیت بدنی استان کردستان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی روایی و پایایی فرم فارسی پرسش نامهSLEQ از دیدگاه دبیران تربیت بدنی استان کردستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی روایی و پایایی فرم فارسی پرسش نامهSLEQ از دیدگاه دبیران تربیت بدنی استان کردستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی روایی و پایایی فرم فارسی پرسش نامهSLEQ از دیدگاه دبیران تربیت بدنی استان کردستان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی

تعداد صفحات :۱۳

نگرش معلمان نسبت به محیط مدرسه می تواند اطلاعات فراوانی را در مورد شرایط محیط مدرسه فراهم آورده و این اطلاعات می توانند در جهت ارتقائ عملکرد سازمان آموزش و پرورش یک جامعه مورد استفاده قرار گیرند. هدف از تحقیق حاضر، بررسی روایی و پایایی پرسش نامه سطح محیط مدرسه (SLEQ) از دیدگاه معلمان تربیت بدنی در استان کردستان می باشد. تعداد معلمان شرکت کننده ۲۴۶ نفرکه شامل (۱۳۸ آقا و ۱۰۸ خانم) که با استفاده از نمونه گیری تصادفی و جدول کرجسای و مورگان به عنوان نمونه انتخاب شده بودند(N=200) و به پرسش نامه استاندارد سطح محیط مدرسه پاسخ دادند. پرسش نامه SLEQ برداشت معلمان از ابعاد روانی- اجتماعی محیط مدرسه می باشد. که شامل ۵۶ آیتم، دریک مقیاس پنج ارزشی، و در هشت بعد:(۱) حمایت از دانش آموزان (۲) وابستگی (۳) علاقه حرفه ای (۴) اجماع کاری (۵) توانمندسازی (۶) نوآوری (۷) کفایت منابع و (۸) فشارکار،طراحی شده است. برای رواسازی پرسش نامه از روایی صوری و محتوایی (نظرات متخصصان)، سازه (تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی) و پایایی از روش آلفای کرونباخ (خرده مقیاس های حمایت از دانش آموزان، وابستگی، علاقه حرفه ای، اجماع کاری، توانمندسازی، نوآوری، کفایت منابع و فشار کار به ترتیب ۰.۷۷، ۰.۶۸، ۰.۷۱، ۰.۶۶، ۰.۷۳، ۰.۷۰، ۰.۷۲، ۰.۶۸ و کل مقیاس ۰.۸۵۹) استفاده شد.. باتوجه به ضرایب آلفای کرونباخ یاد شده می توان فرم فارسی مقیاسSLEQ را دارای پایایی مطلوبی قلمداد کرد. بطورکلی می توان گفت این پرسش نامه ابزار مناسبی برای بررسی ادراک معلمان از شرایط محیط مدرسه می باشد.

کلید واژه: ارزیابی، روایی، پایایی، محیط مدرسه، درک معلمان تربیت بدنی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.