بررسی مرگ های ناشی از دوچرخه سواری در ایران در دوره زمانی ۱۳۹۱ – ۱۳۸۹


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مرگ های ناشی از دوچرخه سواری در ایران در دوره زمانی ۱۳۹۱ – ۱۳۸۹ دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مرگ های ناشی از دوچرخه سواری در ایران در دوره زمانی ۱۳۹۱ – ۱۳۸۹  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مرگ های ناشی از دوچرخه سواری در ایران در دوره زمانی ۱۳۹۱ – ۱۳۸۹،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مرگ های ناشی از دوچرخه سواری در ایران در دوره زمانی ۱۳۹۱ – ۱۳۸۹ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی پزشکی قانونی

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: در سال های اخیر استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه سبک و سالم مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است. اما متاسفانه توجه کمتر به رعایت شرایط ایمنی استفاده از این وسیله، آمار بالای مرگ میر در بین دوچرخه سواران را در پی داشته است. هدف این مطالعه نشان دادن شرایط پرخطر هنگام دوچرخه سواری و نواحی آسیب پذیرتر در هنگام استفاده از دوچرخه و ارائه راه کار مناسب جهت کاهش سوانح ناشی از دوچرخه سواری می باشد.روش کار: در این مطالعه توصیفی- تحلیلی، آمار و اطلاعات موجود در سازمان پزشکی قانونی ایران در فاصله زمانی فروردین ۱۳۸۹ تا اسفند ۱۳۹۱ با استفاده از آزمون chi-square و توصیف فراوانی داده ها در نرم افزار spss نسخه ۲۰، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: بررسی آمارها نشان دهنده ۵۲۶ مورد مرگ دوچرخه سوار در فاصله زمانی مورد مطالعه می باشند. متوسط در هر سال تعداد ۱۸۸ نفر در اثر حوادث ناشی از دوچرخه سواری کشته شده اند. ۹۳.۵ درصد از مرگ ها ناشی از برخورد دوچرخه با یک وسیله نقلیه موتوری در حال حرکت می باشد. از تعداد ۵۲۶ مورد مرگ دوچرخه سوار ۴۸۰ نفر آنها (۹۱.۳ درصد) ضربه به سر داشته اند. در این بررسی نشان داده شد ضربه به سر شایع ترین عامل مرگ دوچرخه سوارها بوده است.بحث و نتیجه گیری: بررسی این آمار و نیز آمار به دست آمده از مطالعات مشابه در بعضی کشورهای دیگر نشان می دهد که منطقه سر بسیار مستعد وارد آمدن ضربه است. مسلما تعداد و شدت این آسیب ها به وسیله پوشیدن کلاه ایمنی کاهش می یابد. برنامه ریزی در ایجاد قوانین و بهبود امکانات مربوط به دوچرخه سواری باعث افزایش استفاده از دوچرخه، به عنوان یک وسیله حمل و نقل و هم زمان یک ورزش و نیز کاهش در میزان حوادث مرتبط با دوچرخه می شود.

کلید واژه: مرگ و میر، دوچرخه سوار، آسیب به سر

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.