اثربخشی آموزش برنامه تاب آوری پن بر تنظیم شناختی هیجان افراد افسرده


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی آموزش برنامه تاب آوری پن بر تنظیم شناختی هیجان افراد افسرده دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی آموزش برنامه تاب آوری پن بر تنظیم شناختی هیجان افراد افسرده  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش برنامه تاب آوری پن بر تنظیم شناختی هیجان افراد افسرده،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی آموزش برنامه تاب آوری پن بر تنظیم شناختی هیجان افراد افسرده :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

تعداد صفحات :۱۲

پیش زمینه و هدف: تنظیم شناختی هیجان نقشی پرمایه پدیدآیی مشکلات هیجانی و ازجمله افسردگی دارند. با توجه به آموزش پذیر بودن فرایند تنظیم شناختی هیجان، مطالعه حاضر به بررسی اثرات شرکت در برنامه تاب آوری پن بر راهبردهای تنظیم شناختی هیجان افراد افسرده می پردازد.مواد و روش کار: پژوهش حاضر پژوهشی نیمه آزمایشی بوده و طرح پژوهش حاضر پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بوده است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل دانشجویان دانشگاه تبریز که در سال ۱۳۹۲ فرم پایش سلامت را تکمیل نموده اند می باشد. افرادی که نمره افسرده کسب نمودند، فراخوانی شده و ارزیابی مجدد شده و به روش تصادفی به دو گروه تقسیم و جایگزین شدند. در مورد گروه آزمایش ۱۰ جلسه دو ساعته برنامه تاب آوری پن اجرا گردید. گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت ننمود.یافته ها: نتایج پژوهش حاضر نشان داد که بین دو گروه آزمایش و کنترل پس از اجرای برنامه، در راهبردهای تنظیم هیجان منفی تفاوت معنی داری وجود دارد (F=15.71، P£۰.۰۰۱) و افرادی که آموزش دریافت می کنند، به میزان کم تری از راهبردهای منفی تنظیم هیجان استفاده می کنند. به علاوه آموزش تاب آوری پن بر استفاده از راهبردهای مثبت هیجان در گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری ندارد (F=1.7، P=N.S).نتیجه گیری: یافته ها گویای اهمیت آموزش تاب آوری در کاهش میزان فرایندهای تنظیم شناختی ناسازگار است که می تواند برای پیشگیری و درمان مثمر ثمر واقع شود.

کلید واژه: تاب آوری پن، تنظیم شناختی هیجان، افسرده

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.