تدوین و اعتباریابی مدل تدریس اثربخش برای اساتید دانشگاه تبریز
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تدوین و اعتباریابی مدل تدریس اثربخش برای اساتید دانشگاه تبریز دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تدوین و اعتباریابی مدل تدریس اثربخش برای اساتید دانشگاه تبریز کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تدوین و اعتباریابی مدل تدریس اثربخش برای اساتید دانشگاه تبریز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تدوین و اعتباریابی مدل تدریس اثربخش برای اساتید دانشگاه تبریز :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)
تعداد صفحات :۲۴
هدف اصلی این پژوهش ارائه مدل تدریس اثربخش برای اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز و اعتبارسنجی آن می باشد. روش تحقیق، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش دو قسمت دارد که بخش اول آن کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز می باشد (N=541) و بخش دوم جامعه آماری، متخصصان علوم تربیتی دانشگاه های شهر تبریز (دانشگاه تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور تبریز N=32) را در بر می گیرد که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعداد ۲۲۵ نفر نمونه برای بخش اول برآورد و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب گردید در بخش دوم با توجه به محدود بودن جامعه از روش سرشماری استفاده شد. در این پژوهش از دو پرسشنامه محقق ساخته که اولی شامل ۳۶ گویه و دومی با ۱۲ گویه پنج گزینه ای مطابق با مقیاس لیکرت فراهم شده بود، استفاده گردید. روایی پرسشنامه ها با اقتباس از منابع علمی معتبر و همچنین توسط ۳ نفر از صاحبنظران و پایایی آن نیز از طریق مطالعه مقدماتی در بین ۳۰ نفر از افراد محاسبه شد و ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه اولی برابر با ۰.۹۳ و پرسشنامه دومی برابر ۰.۷۹ بدست آمد. سپس پرسشنامه ها در میان افراد انتخاب شده توزیع شد و پس از جمع آوری، داده ها با استفاده از نرم افزا SPSS19 و LISREL مورد بررسی قرار گرفت. از آزمون t تک نمونه برای شناسایی مولفه های تدریس اثربخش، از تحلیل عاملی برای مدل پیشنهادی و از شاخص های آمار توصیفی جهت بررسی درجه اعتبار مدل استفاده شده است. نتایج نشان داد که مدل پیشنهادی تدریس اثربخش دارای ۴ عامل، مهارت های حرفه ای تدریس، قدرت ارتباط با دانشجو، تسلط بر مواد و محتوای درسی، ارزشیابی می باشد که مجموعا ۷۷ درصد از کل واریانس سازه تدریس اثربخش را تبیین می کنند. همچنین اعتبار مدل پیشنهادی مذکور از نظر متخصصان ۸۳.۶ از ۱۰۰ می باشد.
کلید واژه: تدریس، تدریس اثربخش، مدل
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.