دانش پزشکان عمومی شاغل در بخش خصوصی قزوین در مورد مدیریت درمان بیماران مبتلا به کمردرد (۱۳۹۲)


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 دانش پزشکان عمومی شاغل در بخش خصوصی قزوین در مورد مدیریت درمان بیماران مبتلا به کمردرد (۱۳۹۲) دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانش پزشکان عمومی شاغل در بخش خصوصی قزوین در مورد مدیریت درمان بیماران مبتلا به کمردرد (۱۳۹۲)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانش پزشکان عمومی شاغل در بخش خصوصی قزوین در مورد مدیریت درمان بیماران مبتلا به کمردرد (۱۳۹۲)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانش پزشکان عمومی شاغل در بخش خصوصی قزوین در مورد مدیریت درمان بیماران مبتلا به کمردرد (۱۳۹۲) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

تعداد صفحات :۹

زمینه: درمان کمردردهای مزمن غیراختصاصی به دانش کافی از مهارت های بالینی، تصمیم به موقع جهت تصویربرداری و تفسیر درست نیاز دارد.هدف: مطالعه به منظور ارزیابی دانش پزشکان عمومی شاغل در بخش خصوصی قزوین در مورد مدیریت درمان بیماران مبتلابه کمردرد انجام شد.مواد و روش ها: این مطالعه مقطعی در سال ۱۳۹۲ در دانشگاه علوم پزشکی قزوین انجام شد. ۱۵۰ پزشک عمومی شهر قزوین به روش نمونه برداری در دسترس انتخاب و اطلاعات آن ها توسط پرسش نامه محقق ساخته جمع آوری شد. داده های مربوط به سطح دانش پزشکان در ۴ حیطه تشخیص، علایم بالینی، پی گیری و درمان کمردرد جمع آوری و با آزمون های آماری استیودنت تی، آنوا و همبستگی پیرسون تحلیل شدند.یافته ها: از ۱۵۰ پزشک مورد مطالعه ۹۰ نفر (۶۰%) زن بودند. دانش پزشکان در مورد پی گیری بیماران با ۶۵% پاسخ صحیح و علایم بالینی با ۵۶% پاسخ صحیح بالاترین نمره را داشت. درمان و تشخیص به ترتیب با ۴۶% و ۴۴% در رتبه های بعدی قرار گرفتند. از بین متغیرهای جمعیتی، تنها دانشگاه محل تحصیل با نمره دانش ارتباط معنی داری داشت (P<0.004) و در مورد سایر متغیرها چنین ارتباطی مشاهده نشد.نتیجه گیری: دانش پزشکان عمومی در مورد مدیریت درمان بیماران مبتلا به کمردرد در بعد درمان و تشخیص ناکافی بود. لزوم برنامه ریزی و تدوین دوره های بازآموزی جهت بالا بردن سطح دانش پزشکان به منظور بهبود عملکرد آن ها ضروری به نظر می رسد.

کلید واژه: دانش، پزشک عمومی، کمردرد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.